PAS : Dapat kerajaan pusat, tapi hilang jatidiri Islam..

Sahabat Amanah

Sering dimomokkan kepada seluruh ahli dan penyokong, dasar Pas yg menjadi pegangan adalah Al Quran, Sunnah, Ijmak dan Qiyyas.

Mutakhir ini, negara dihidangkan dgn kecelaruan politik yg melampau. Terhidang depan mata, bagaimana segelintir politikus tanpa segan silu, mengkhianati bukan shj parti dan rakan sendiri malahan juga prinsip dan mandat rakyat. Demi nafsu politik dan tembolok kuasa, mereka ini sanggup mengkhianati permuafakatan yg telah dibuat.

Bagi sesetgh pihak yg mengamalkan politik sekular, pengkhianatan ini adalah perkara biasa malahan digelar strategi politik kononnya.

Politik bagi org2 beriman, apa jua tindakan yg bakal diambil, sentiasa diikat dgn batas2 hukum halal atau haram.

Pas yg sentiasa mengaku pejuang politik islam, sblm ini amat faqih dlm bab halal haram dlm politik.

Ketika Kerajaan Negeri Perak satu masa dahulu dijatuhkan dgn cara yg lebih kurang serupa, para ulamak pas ketika itu dgn pantas menyatakan haramnya tindakan itu.

Takdir Illahi, kini perkara yg sama berulang. Kini, yg anehnya, pihak Pas pula yg bersekongkol dgn pihak yg khianat, demi merebut takhta kerajaan. Allah Swt kini telah zahirkan, bagi mereka2 yg berakal, bahawa Pas kini tidak lain hanyalah pemuka politik, yg sanggup berbuat yg haram, semata2 kerana nafsu kuasa.

Tidak keterlaluan untuk mengatakan Pas, dapat kerajaan, tapi hilang ISLAM !

Kpd seluruh ahli dan penyokong Pas, bangunlah dari tidur. Tindakan yg selama ini menganggap bhw Pas itu Islam dan Islam itu adalah Pas, ternyata kini terbukti ianya salah !
Pas hanyalah parti politik, yg kini tiada maruah dan jatidiri Islam !!!

No comments: