Kenyataan Media



Tindakan Kerajaan Negri Pahang menggunakan keganasan keatas pekebun sayur di CH adalah amat di kesali. Dan tidak seharusnya berlaku. Tambahan pula dimusim perayaan ini. 

Seharusnya Kerajaan Negri Pahang mengenalpasti tanah untuk di pajak jangka masa panjang oleh pekebun sayur yang bercucuk tanam secara kecil- kecilan ini. Supaya mereka boleh melabur dengan peralatan sewajarnya untuk hasil yang lebih baik serta demi pembangunan ekonomi negara. Mereka juga boleh di latih untuk menggunakan teknologi moden serta Good Agricultural Practises. Elak daripada menggunakan racun terlarang dan sebagainya. Kerajaan Negri Pahang seharusnya menggunakan cara rundingan menang- menang didalam hal ini.

Saya ambil maklum bahawa kawasan tersebut merupakan kawasan tadahan air namun adalah lebih berperi kemanusiaan untuk menunggu hasil kebun mereka dituai dahulu. Sebelum memindahkan mereka secara rundingan dengan baik keatas lot yang di kenalpasti kerajaan negri. Tambahan pula waktu ini merupakan musim perayaan. Dan anak2 mereka akan mula bersekolah. Tentu sekali hasil tuaian mereka di perlukan untuk membiaya persekolahan awal tahun anak2 mereka nanti.

Hajah Fuziah Salleh
Pengerusi PH Pahang.


No comments: