WALAUN BANYAK TAK CERDIK. HADI AWANG KATA. NI ANTARANYA

 




Kalau tak main isu rasis, memang mati pucuk walaun ni semua. Segala benda nak dijadikan isu rasis. Sebab kalau tak buat macam tu, memang tak ada sokongan. Nak mentadbir tak reti. Ini je le modalnya.


Malaysia ni kan memang Melayu/Bumiputera sebagai majoriti. Bukan setakat sektor awam je, dalam sektor swasta pun ramai Melayu juga. Habis tu yang selama ni sektor swasta tak ada pencen tu apahal?


Banyak juga syarikat milik Melayu. Pun sama tak ada pencen. Pakai caruman KWSP juga. Itu isu kaum juga ke walaun oi? Itu guru Pasti tu. Pakai pencen ke KWSP tu? Ke tak carum langsung? Apa pun tak ada.


Ini masalahnya. Minda dia sempit dan berkarat. Ketat dan tak ada ruang nak berkembang. Jadi dia tak boleh nampak isu yang lebih besar. Dia suka agaknya negara banyak hutang. Biar anak cucu dia nanti susah sebab negara dah bengkrap. Goblok sangat dia ni.


Ini langkah yang tak popular. Tapi cuma pentadbiran DS Anwar yang ada keberanian untuk buat. Sebab apa? Sebab PMX jujur nak selamatkan negara. Beliau bukan jenis jaga tengkuk sendiri je. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: