SEMUA NAK TALA KE KERAJAAN- INI KES PERIBADI- BUKAN PELAKON ITU KE SANA DAN DIDERA.





Dia nak kerajaan bersuara apa pasal kes Kamal Adli kena pukul tu? Ini bukan kes dera pekerja. Bukan kes Kamal Adli pergi berlakon di sana kemudian dipukul oleh pihak penerbitan sana.

Kalau macam tu lain. Ini adalah kes peribadi. Kalau kerajaan sana tak ambil tindakan, bolehlah kerajaan bersuara. Tapi tindakan sepatutnya telah dibuat. Dia nak macamana lagi sebenarnya?

Bukan aku tak kesian dekat Kamal Adli. Aku kesian sangat. Tapi aku benci jenis yang semua benda nak kaitkan dengan kerajaan. Semuanya nak ditalakan kepada kerajaan. Tak betullah begitu.

Dia ingat jadi selebriti tu level kerabat Di Raja ke? Dia nak kerajaan sediakan bodyguard untuk setiap selebriti yang pergi luar negara ke? Artis tu sama je dengan rakyat yang lain. Artis dekat sini pun ada yang kena pukul. Nak suruh kerajaan bersuara juga?

Tahulah awak tu penyokong pembangkang. Tapi itu tak bererti awak tu kena ikut jadi bangang. Lain kali kalau rasa nak selamat, duduk rumah diam-diam. Apa pun, kita doakan semoga Kamal Adli diberikan kesembuhan segera. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: