NILAI TANAH LEBIH RM 4 JUTA ?





Maafkan saya.


Posting semalam saya tertinggal masukkan salinan geran tanah milik Madinatul Ilmi. Di mana abang se orang Exco Kelantan adalah antara pengarahnya.


Saya masukkan pagi ini. Untuk menghilangkan keraguan pihak yg tak habis-habis ragu.


Alang-alang tambah posting semalam - elok juga kita tanya berapa nilai tanah ini?


Letaknya tepi jalan besar Kota Bharu - Kuala Krai. Kampung Kubur Minah, Mukim Pemanok. 


Katakan setiap ekar nilainya RM 300,000. Untuk 14 ekar, nilainya RM 4.2 juta!


Wow!


Kalau lebih dari RM 300,000 se ekar?


Nanti ada yang tanya, kenapa pula 14 ekar. Bukan semalam tulis 16 ekar.


Masa lulus 16 ekar. Dipulang balik sekitar 2 ekar. 


Untuk nilaian, kita guna angka 14 ekar.


Tapi kena ingat. Isu utama yg saya bangkitkan ialah : KENAPA PERMOHONAN TANAH RAKYAT MISKIN TAK DILAYAN?


Tanah rakyat dah teroka lama dirampas begitu saja. Jadi milik taukeh luar Kelantan. Terlalu banyak bukti dan kes.


Tanah yg diduduki lama oleh rakyat sebelum wujudnya PKINK pun dirampas tanpa pampasan sewajar. Rujuk kes Jalan Atas Paloh Kota Bharu.


Rakyat tersebut pula sebaliknya menerima kacau ganggu kata-kata yg menghina.


HENTIKAN SEMUA KERAKUSAN DAN KESOMBONGAN ITU. HENTIKAN KETIDAK ADILAN. HENTIKAN MENGAMBIL KESEMPATAN.


Itu saja tugas saya dan Save Kelantan.


HUSAM MUSA 

29 Jun 2022


#SaveKelantan 

#SelamatkanKelantan



No comments: