KENAPA DSAI SENTIASA DIPERSALAHKAN


Eng Huat Koh


Sehubungan dgn kenyataan Warisan, terlintas untuk merungkai insan bernama DSAI. Sepanjang perjuangannya, beliau asyik diaibkan, diperlekehkan perwatakan dan kredibilitinya oleh pendengki dan pendendam yang berkepentingan. 


Terbaru, kenyataan ahli Parlimen Labuan menyatakan beliau dan rakanX2 dr Warisan bersepakat tidak akan menyertai sesi undi belah bahagi peringkat jawatankuasa atas alasan kecewa dgn arahan DSAI di saatX2 akhir selain menambah pembangkang memerlukan kepimpinan baru. 


Persoalannya:-


1)Adakah penonjolan tindakan memboikot dgn tidak menyertai undi belah bahagi atas alasan tidak puas hati dan kecewa terhadap kepimpinan DSAI satu tindakan yg bijak dan demi melaksanakan tanggung jawab sebagai wakil rakyat yg dipilih? 


2)Perbuatan kebudakan ini boleh di ibarat mengkhianati mandat rakyat dan keputusannya hanya menguntungkan pihak musuh.


3) Kenapa tidak menyelesaikan kekecewaan secara bersemuka dgn DSAI dari menunjukkan ketidak sepakatan pembangkang


4)Adakah DSAI seorang yg tidak boleh ditegur dan bersikap angkuh


5)Apakah mereka masih tidak mempelajari pengajaran dr Peristiwa kejatuhan N Sabah ke tangan pihak musuh?


6)Apakah agenda tindakan ini dan kenapa bersangka buruk dan kenapa sehingga kini masih bukan anggota kesepakatan dibawah PH, hanya merupakan rakan kesepakatan ?


7)Pernahkah mereka ini menjiwai pengorbanan dan semangat juang DSAI selama ini sehingga membolehkan pembangkang berjaya mencapai taraf spt sekarang


8)Kiranya mereka ini ikhlas kenapa masih tidak menyertai PH


Akhir kata diperturunkan sebuah lagu yg diharap pihak Pimpinan PH dan rakan sepejuangannya dapat menghayati dan menyuburkan dan menyemarakan intipati lagu ini didalam hati sanubari mereka h.

//youtu.be/0r0jifQptcs



No comments: