SOAL JAWAB ANTARA YANG TAHU DAN TAK TAHU...

 

TUKANG TANYA  : Bajet tu dah lulus secara dasar. Perincian ni takde kene mengena lagi dah. Rm320 billuon yang kerajaan PN nak belanjakan tahun depan dah lulus. Awat tak pernah jadi kerajaan ka sampai tara ni peningnya?kah kah kah

TUKANG TANYA  : allah mak aih.... dah dasar lulus. Nak sembang perincian apa. Semalam lah waktu yang tepat utk undi belah bahagi. Selepas ni cuma bincang secara jawatankuasa sahaja. Kalau dasar dah lulus takkan lah bila ada penambah baikkan dalam jawatankuasa selepas desakan dan bantahan pembangkang bajet tak lulus pulak?

TUKANG TANYA :Semalam pun bacaan kali kedua. Peringkat jawatankuasa bacaan perincian dimana speaker akan berindak sebagai pengerusi sahaja. Takde la pernah berlaku bantahan pada peringkat jawatankuasa akan batalkan keseluruhan bajet yang sudah dipersetujui oleh majoriti dari 220 orang MP semalam.

TUKANG JAWAB : dah kalau perincian tu tak dipersetujui macam mana? Mmg sesetengahnya belum ada perincian, contohnya budget jasa kpd jkom, brp jumlah baru, brp yg dikurangkan

TUKANG TANYA : bila tak setuju perincian kementerian akan pinda pinda pinda pinda dan pinda sehingga setuju. Bajet dah lulus. Pindaan kepada bantahan sahaja yg akan didebatkan. Apa ingat bila ada pindaan dan kita tak setuju mesti bajet terus tak lulus lah ye? Amboii kalau tak pernah jadi kerajaan ok je bang cakap macamtu. Kah kah kah

TUKANG JAWAB : awk atau kwn yg tak faham ni? Bila berlaku ketidaksetujuan dlm perbahasan mana2 yg berkaitan dgn perbekalan, jika ia membawa kpd undi belah bahagi, ketidaklulusannya membawa kpd jatuhnya kerajaan

TUKANG JAWAB even klu pakej rangsangan dibawa ke parlimen (bkn bajet tp ia tetap perbekalan), klu tak lulus akn membawa kpd maksud undi tak percaya

 TUKANG JAWAB : jd perbahasan peringkat kementerian ini samalah dgn pakej rangsangan, ia bkn bajet penuh tp tetap dlm kategori perbekalan

TUKANG TANYA : kah kah kah bajet tu dah lulus. Tu je soal utamanya. Apa sahaja selepas ini tidak akan menjustigikasikan bahawa bajet kerajaan PN bolrh dibatalkan lagi. Adoiiii...jadi kerajaan dulu pun teruk macamni jugak kita pun. Ingat walaun ada dalam pas saja. Kakakakaa

TUKANG JAWAB : Ouhhh mcm tu, u pulak walaun siapa? Sblm smlm fokus tertumpu kpd bajet akan lulus atau tdk, sbbnya? Klu tak lulus muhyiddin akan jatuh. Jd concernnya lebih kpd muhyiddin jatuh atau tdk, bkn bajet tu patut lulus atau tdk. Bila concernnya terlalu ke situ, kita kena tarik handbrake, sbb ada org nak menangguk di air keruh, kita bkn tak biasa kena sailang. Soal nak jatuhkan Muhyiddin tu byk lg peluang lain, bkn smlm je

 

TUKANG TANYA : i rest my case la bang. Trying very hard sangat nak membenarkan apa yang tidak ni jadi mual pulak. Ikut awaklah . Betul dah tu apa kata wak bang. Demi hormat pada persahabatan kawan tarik hand brake. Tak sanggup kawan nak gelakkan awak yang memang kawana hormat dari kawan muda belia melihat awak berjuang ni. Carry on bang. Kawan setuju je dengan awak.

 

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

VIDEO : WOIIIII NAK LENA BALIK UMAH LA WOIIII : TIMBALAN MENTERI TIDUR MASA PERASMIAN KONVO

Apalah gini ?...buat malu status jawatan Timbalan Menteri je...NYENYAK nya TIDOR...hehehe.