SEBAHAGIAN PEMUKA UTAMA KARTEL OREN MASAM.



#Viralbroadcast. Tunggu apa lagi? JIKA sayang pada muafakat PAKATAN HARAPAN tolg #SHARE dan sebarkan ke seluruh dunia. COPY & PASTE artikel di bawah dan SHARE posting bro Ahmad Munir.

1) Tadi bro Ibrahim Mat Isa bertanya perlu ke dia senaraikan Oren Masam satu persatu? Saya kata silakan, sbb jika tidak ramai tertanya-tanya. Confused. Terima kasih kpd shbt dari Amanah yg whatasapp dan highlight perkara ini kpd saya. Terima kasih bro Ahmad Munir yg mengambil insiatif ini MENYENARAIKAN ANTARA Anai2 PANtuk #K3 KARTEL OREN MASAM, Amanah plus DAP yg menjahanamkan muafakat PH tanpa mahu disentuh atau dinasihati langsung oleh pemimpin Amanah.

2) Hampir 8 bulan saya bertanyakan pelbagai soalan kenapa mereka ini yg berjawatan dalam Amanah terutamanya SANGAT BEBAS 24-7 menghina, mencela, mencaci, mengherdik dan menyindir DSAI. Apa agenda mereka yg sebenar? Saya terus bertanya walau sudah berlegar di applikasi Whatsapp tentang niat dan matlamat mreka. NAMUN TIADA SEDIKIT pun jawapan dari Oren Masam dan pimpinan Amanah kpd soalan2 saya di SocMed.

3) Apa mereka mahu sebenarnya?? Kenapa pemimpin2 Amanah berpura2 tak nampak atau mereka pekak badak dan menganggap ia picisan dan tidak peduli?? Sedangkan mereka ini memegang jawatan di peringkat Amanah kawasan, negeri dan Nasional.

4) Beberapa kali saya bertanya ini lsg tidak menepati MOTTO Amanah, Progresif dan PEDULI. Pemimpin Amanah seperti langsung tidak peduli tentang masalah ini semata2 sbb DSAI tidak ambil kesah? Anda rasa DSAI TIDAK PEDULI dan TIDAK TAHU? Anda pasti??

5) Bila Penyokong2 PH dan PKR pro DSAI cuba pertahankan DSAI dgn menyerang puak Oren Masam, mereka akan dimarahi, dituduh mahu memecahbelahkan Amanah dan PH. Dalam masa yg sama org2 yg menegur itu berlepas tangan dari menasihati KARTEL PENGKHIANAT ini.

6) Mereka ini hanya MINORITI dalam Amanah berbanding akar umbi Amanah yg SETIA dgn muafakat PH dan DSAI. PASTILAH mereka adalah MINORITI jika kita bandingkan dengan berjuta Penyokong PH atau pun PKR. Tapi MO mereka mudah "PLAY VICTIM" and "BLAME GAME".

7) Mereka akan buat posting2 PROVOKASI untuk "jolok sarang tebuan" bila penyokong-penyokong PH pro DSAI yg JAUH LEBIH RAMAI marah dan menyerang balas mereka akan mainkan sentimen secara "CONCERTED" atau mereka lakukan "ORCHESTRATED ATTACK" di SocMed dgn nada dan ayat yg hampir sama secara serentak. Anda digalakkan Screenshot dan simpan dan kita bandingkan ayat-ayat dan perkataan yg mereka gunakan, TEMA yg hampir sama, senada MEMAINKAN PERSEPSI dan SENTIMEN secara LANGSUNG atau TIDAK LANGSUNG yg membawa maksud seperti berikut :-

a. KUNUNnya PH tumbang kerana salah DSAI bagi muka pada Azmin Kartel.

b. KUNUNnya DSAI yg desak PT95 menyebabkan PH tersembam dan mereka hilang jawatan lantikan politik.

c. KUNUNnya ini semua salah DSAI dan Keadilan / PKR.

d. KUNUNnya yg berlaku khianat ialah PKR dan Bersatu tapi Amanah dan DAP jadi mangsa.

e. KUNUNnya DSAI diugut oleh Mejah Z menyebabkan dia sabotaj usaha PH

f. KUNUNnya DSAI kaki berbohong dan tidak jujur dgn rakan2 Pakatan

g. KUNUNnya ada "Perjanjian Syaitan" antara DSAI dan puak UMNO

h. KUNUNnya DSAI dan PKR sokong B2021 utk kekalkan TSMY dan KERAMITA PN

j. KUNUNnya penyokong PKR mengajak mereka maki PT95 baru dikira sokong PH.

k. KUNUNnya DSAI mahu mereka membenci PT95 baru dikira menyokong PH.

l. KUNUNnya ramai shbt2 DSAI pun dah meluat dan tinggalkan dia.

m. KUNUNnya ramai orang dah tak sokong, melugai, meluat, menyampah dgn DSAI dan dlm 38 MP PKR itu pun sudah mahu meninggalkan DSAI

n. KUNUNnya penyokong2 DSAI TAKSUB dan pantang tgk bila mereka "menegur" DSAI (walhal 24-7 mereka hina, herdik, kutuk, perli dan perlekehkan DSAI).

p. KUNUNnya PKR mahu jadi Abam Besar.

q. KUNUNnya penyokong-penyokong2 DSAI lebih mempercayai Azmin (bila Azmin) dedahkan PT95 adalah dalang penubuhan PN.

8) Demikian apa yg masih saya ingat dalam meneliti status dan tulisan-tulisan mereka di SocMed. Jika ada yg saya terlepas pandang anda boleh screenshot dan tambah dalam senarai ini sebagai REKOD.

9) Bila anda menyerang mereka, mereka akan "PLAY VICTIM" kononnya Amanah diserang oleh PKR. Mereka akan tuduh penyokong2 DSAI dan PKR lah yg memulakannya. Mereka berlakon "innocent" kununnya dimarahi oleh penyokong2 DSAI dan PKR semata-mata sebab mereka mahu meramaikan kawan dan tidak bermusuh dgn pejuWANG. Tapi mereka tak cerita mereka dah "jolok sarang tebuan" dgn pelbagai NARATIF-NARATIF yg merepek dan memfitnah.

10) Mereka meraih simpati di SocMed dengan "BLAME GAME" dgn berulang-ulang mengundang kemarahan penyokong PH pro DSAI dan menggunakannya utk "blame" PKR bahawa mereka dimaki hamun TANPA sebab. Mereka pura-pura bertanya di SocMed kenapa penyokong-penyokong PKR menyerang Amanah?? Yg diserang ialah MEREKA, ANAI-ANAI PANtuk #K3 tapi MEREKA BABITKAN PERTIKAIAN ANTARA PENYOKONG PARTI DGN PENYOKONG PARTI YG SATU LAGI. Ini menyebabkan penyokong2 PH pro DSAI "kelihatan jahat" sdgkan niat penyokong2 DSAI itu hanya mahu mempertahankan Pengerusi PH dan muafakat PH.

11) Macam saya katakan pagi tadi bila saya tersedar dan mula faham "GAME" mereka, kita perlu "Work Smart". #JANGAN lagi diMAKI hamun mereka sebaliknya kita Secreenshot, samada kita simpan REKOD atau kita hanya sekadar TROLL dan KETAWAKAN. Mari sama2 kita hentikan maki hamun kerana itu "Approach" yg SALAH yg menyebabkan mereka mendapat "Political Mileage".

12) Sampai bila PEMIMPIN-PEMIMPIN AMANAH mahu MEMBIARKAN pengkhianatan dari dalam PH ini? Di mana Slogan #PEDULI Amanah? Kami penyokong-penyokong setia PH samada berparti atau tidak, #MERAYU kpd pimpinan Amanah supaya bertindak menghentikan perbuatan khianat seperti ini #melainkan anda juga #BERSUBAHAT. Itu kita cerita lain.

Tapi kita harus #BERSABAR menunggu samada 17 Disember 2020 DSAI berjaya jatuhkan TSMY dan KERAMITA PN atau kita semua perlu "move forward" utk PRU15. Masa tu kita desak pimpinan PAKATAN HARAPAN (bukan sekadar Amanah) utk tangani masalah Oren Masam.

Wallahualam.

- Zus Din

30 November 2020

#AllahbersamaOrgOrgYgSABAR

 

No comments: