KITA CAKAP BENAR PUN SALAH?

 

Image may contain: 2 people, glasses, text that says "malaysiakini news and views that matter NEWS 44 Shares A- 'Mahathir effect' causing cracks in Amanah"


ZUBAIDI SUDIN


KITA BERCAKAP BENAR walaupun PAHIT sebab nak minta mereka perbaiki keadaan sebelum jadi PARAH dan MEMBARAH sebab ia bakal menyebabkan PH yang terkesan dan musnah. Rakyat samada kecewa atau jadi meluat dengan PH.

Tapi mereka marah, menafikan dan tetap berada dalam DENIAL SYNDROME. Sekarang Malaysiakini siar perkara ini. Hah..NAFI lah..!!

Iswardy sebut bab perpecahan ni awal lagi dah tapi dikecam dan dimarah, kununnya dia fitnah. Saya dah banyak kali kata, jangan cuba lari dari masalah. Pemikiran kita kena REFORM, kena berubah, tidak lagi boleh sembunyikan masalah di bawah karpet dan pura-pura ia tidak berlaku. Zaman itu sudah berlalu. Zaman pemimpin tahu kesemua pun sudah berlalu.

Untuk "tackle" masalah, yang Pertamanya akuilah masalah itu wujud. Kedua, baru kita boleh lihat, siasat dan cari punca dari mana. Ketiga kita berunding dan bermusyawarah cari jalan penyelesaian..pandai-pandailah selesai. Bukan nafi kosong, tuduh orang lain fitnah, kunun adu domba dan ingin pecah belahkan parti kamu.

Rakyat memerhati, kamu jangan sombong hanya sebab kamu orang parti dan KUNUNnya lebih mengetahui sedangkan PENYOKONG adalah jauh lebih ramai dari kamu.

Kamu taknak dengar teguran ikhlas kami demi PH tapi UNDI kami kamu tagih? Apakata suruh anai-anai yang berjawatan tu sahaja undi kamu, kami ni kamu halau supaya jangan undi parti kamu? Ada bran?

Nak marah lebih-lebih pun tak guna. Nak kata tak tegur, awal dah tegur. Nak tunggu jadi parah kot sampai PH dah bubar baru nak menyesal?? Masa tu nasi dah jadi bubur. Dah lah. BOSAN dengan puak ketegaq bijik ni..!!

- Zus Din

23 November 2020

 

No comments: