KISAH MOHD ALI BATSYAH

 

Mohd Ali Ameer Batsyah

43 mins  · 

TERKENANG SEMASA DULU

HATI KU TERASA PILU...

Tanggal 22 Nov 1997...aku di tangkap bawah Ordinan dharurat ,oleh D7 Bukit Aman yang di ketuai oleh DSP Arit

Aku di gari di dan di bawa ke Balai Polis Sentol,dari sana aku di tutup mata dan di bawa ke PRC tahanan tempuh 60 hari bilik azab,bilik dera ,bilik besi ,soal desak untuk melumpuhkan fizikal dan mental supaya tahanan mengaku apa sahaja soalan yang di ajukan atau di fitnahkan

Semasa aku di tangkap ,di tangan aku ada surat untuk jumpa Dr Pakar bagi rawatan susulan kerana aku telah melalui cuti sakit melebihi 3 bulan berturut turut

Dalam bilik PRC yang menggerunkan...siang nya terdengar suara jeritan meraung raung tahanan lain yang menjerit kesakitan kerana penderaan soal siasat...

Jika kesakitan orang lain pun aku boleh merasakan keperitan nya ,bagaimana pula pada diri sendiri??? Ahhh tak perlu aku ceritakan ...malam yang pekat akan terdengar suara suara yang menyeramkan...almaklum lah tempat tahanan zaman British di gunakan untuk soal siasat pengganas kominis

Tetapi di situ lah aku di sumbat pada ketika aku sepatut nya di rawat di hospital kerajaan kelas 1...ahh aku bukan bercakap pasal starus darjat...tapi soal PENCABULAN HAK ASASI pada seorang pegawai polis yang di wartakan. .

Kalau lah aku seorang oegawai polis boleh di kenakan kezaliman sebegitu hanya dengan PETIK ,bagaimana dengan orang awam???

Di luar sana ,isteri aku sedang sarat mengandung anak yang ketiga ( Syahzananie Balqish) ...Mohd Syabbeer Syah baru berusia 4 tahun dan Muhammad Syaheen Syah baru usia 2 tahun

Antara kaedah soal desak untuk memaksa aku mengaku pada jenayah yang aku tak pernah lakukan ia lah..." Kalau kau degil,kau akan di hantar ke Spg Renggam...mati lah kau ...kat sana banduan banduan akan lanyak kau...kat luar bini kau kena itu dan ini ( tak gamak aku nak sebut kata kata lucah sebegitu yang jadi zikir mereka)

Suatu ketika aku minta pada team soak siasat ...Tuan boleh kah saya dapatkan naskah Quran dalam bilik tahanan"

Jawapan nya kalau tahanan PRC dapat apa apa bahan bacaan...maka gagal lah kaedah mereka dalam proses turn over untuk lumpuhkan minda...MENTAL TOTURE yang amat azab...serasa hendak hantuk kepala ke pintu besi...tetapi zikir dan ayat quran yang di hafal jadi penawar diri

Di Spg Renggam ...selepas jumpa Lembaga Penasihat Menteri Dalam Negeri yang tidak berfungsi untuk mendengar dan memberi keadilan pada mangsa kezaliman..ujud nya hanya sebagai syarat konon nya proses keadilan telah di beri

Mantan Penolong Pengarah D7 Bukit Aman ACP Jamaludin datang menyusul ...tujuan nya hanya untuk mendesak aku supaya mengaku salah satu dari dua (2) pertuduhan EO ...kenapa?? Sebab PRC tahanan tempuh 60 hari telah gagal mendapat kan pengakuan aku

Tetapi di sebab kan Timb Menteri Dalam Negeri hanya terima pakai fitnah dari mantan KPN dengan 6 versi KPN yang di beri oleh mantan KP Johor yang punyai dendam peribadi pada aku ...maka aku di sumbat juga di Spg Remggam 3 tahun tahanan tanpa bicara

Jawapan aku pada ACP Jamaludin" biar saya mati mereput dalam penjara ini,dari mengaku merompak pada jenayah yang saya tidak pernah lakukan"

Massaalah D7 sekarang...aku di sumbat ke Spg Renggam hanya dengan cerita fitnah 5 saksi hantu...untuk kenakan tindakan buang kerja pada saksi hantu yang pada masa itu di tahan kerja...mereka hanya tunggu pengakuan aku semasa tahanan PRC 60 hari...tetapi gagal

ACP Jamaludin pun gagal memaksa aku mengaku dan memberi amaran aku aku akan di sambung lagi 2 tahun selepas 2 tahun pertama...aku di tuduh nya KEPALA BATU kerana tidak ikut kehendak KEPALA KONSPIRASI

Usha seterus nya ia lah dari Pegawai tatatertip IPK Johor selepas 4 bulan aku di Spg Renggam...statement 112 aku di ambil untuk kelima lima saksi hantu yang di tahan kerja...beliau minta aku mengaku sahaja,sebab aku sudah pun di masukkan ke Spg Renggam angkara fitnah 5 saksi hantu...maka jika aku mengaku..kelima lima sajsi hantu boleh di buang kerja...mereka mahu aku pun JADI HANTU mcm mereka

Maka aku lalui kezaliman tersebut dengan aku seorang di mangsakan ,sedangkan angguta dan pegawai yang bengkuk terlepas dari semua tindakan jenayah mereka dan menikmati macam macam dalam pasukan

Insya Allah jika ada keizinan aku akan buat LIVE masa yang sesuai

# Page Dari D9 Ke Tahanan Tanpa Bicara

 

No comments: