PENYOKONG KUAT MENASIHATI DSAI

 Salam,

Terlebih dahulu, saya ingin meminta maaf kepada penyokong-penyokong DS Anwar jika tulisan ini mengguris hati anda. Untuk makluman, saya sendiri adalah penyokong kuat kepada beliau selama ini...

Pada pandangan saya..DS Anwar sudah boleh berikan tanggungjawab parti kepada insan-insan lain seperti Nurul Izzah, Rafizi @ Saifuddin Nasution. Cukup-cukup lah bermain dengan kata-kata  yang penuh pengharapan yang kemudiannya boleh membangkitkan kebencian serta akan MENYAKITKAN HATI PENYOKONG-PENYOKONG PKR dan PAKATAN HARAPAN itu sendiri. 

DS, politik Malaysia hari ini berbeza dgn apa yang DS lalui sejak awal 70an dulu. Pengamatan dan pemahaman masyarakat terhadap POLITIK TERKINI, pun jauh sangat berbeza. Cumanya, DS masih mendapat sokongan hari ini hanya kerana kebencian rakyat terhadap KLEPTOKRASI dan PENGKHIANAT PH. 

Semalam DAPSY dan NURUL pun dah berbunyi. Kurang enak bila kita dgr cakap-cakap dari DAP. Lebih kurang enak bila dgr suara2 pejuang PH turut melaungkan rasa amarah mereka. Cukup2 lah DS. Usaha DS itu, tak akan kemana-mana pun. PN tidak akan tumbang dgn kata-kata. PN tetaplah akan mendapat sokongan UMNO dan rakan2 sekutu mereka. KESILAPAN DS kerana marah dan benci kpd Tun M sehingga mengorbankan  janji untuk membantah BELANJAWAN NEGARA hanya menaikkan semula rating atau populariti Tun M sahaja. 

DS dah ada di mana sekarang?. Maaf cakap la DS..., suara DS kini hanya menjadi angin yg bertiup lalu. DS cakaplah apa2 pun hari ini...saya, rakan saya, sahabat2 DS dan penyokong DS sendiri kini sudah berpaling jauh dari mengingati wajah DS. Suara DS bukan lagi suara keramat. 

Fokus kpd PRU ke-15 sahaja lah DS. Itu pun jika penyokong DS masih terus setia. Hentikan percakapan dan hujah yang sia-sia yang kemudiannya membuatkan DS sendiri yang sengsara.

Cukuplah..DS tak payah nak cerita pasal undi Belanjawan Negara yg kedua dan ketiga. Ianya amat mustahil untuk PASUKAN PH menang dan berjaya. Bila dah kalah peringkat undian pertama, takkan ada lagi yg kedua dan ketiga. Cukuplah...saya sendiri dah tak percaya. Jadi, jgn terus hilangkan kepercayaan saya kepada DS lagi kerana semua cakap-cakap DS hari ini, esok dan lusa hanya membuatkan saya terasa kecewa.

Sekali lagi...DS carilah pengganti. Fokuslah ttg masa depan parti. Jangan susahkan lagi kami yang duk menahan serangan dan maki (walauns dan caingok's). Itupun, jika PH masih teringin untuk berkuasa sekali lagi...

Tq.


Ikhlas, jujur dan benar,


Mohd Asri Bakar.



No comments: