MAHATHIR DAH CUKUP KERUSI?



ZAHARIN MOHD YASSIN

Kemarin petang aku berjumpa Tengku Razaleigh Hamzah secara empat mata. Aku bagi tahu dia, dalam maklumat risik yang aku terima Tun Dr Mahathir Mohamad telah punya 118 sokongan ia itu bertambah 9 orang dari yang ada 109 oleh PN.

2. Masa yang sama, aku beri tahu dia, jika Muafakat Nasional menerima PPBM. Semua beban PPBM akan terpikul oleh Muafakat Nasional. Terutama dalam isu saperti ada Menteri yang belum dibersihkan isu 'semburit'. Dan seperkara lagi jika Muafakat Nasional untuk menunjukkan Melayu.. Ini akan memperkuatkan dan memperkukuhkan Parti Pembangkang khasnya DAP dan PKR.

3. Pengundi Orang Cina, India dan bumiputra bukan Islam tidak akan undi PN.. mereka takut kuasa Melayu. Dan ketakutan ini akan menyebabkan beberapa kawasan Parlimen di Pantai Barat Semenanjung, Sabah dan Sarawak akan kekal di kuasai oleh Pembangkang.

4. Saya meminta YBM Tengku Razaleigh Hamzah berbuat sesuatu sebelum UMNO akan kalah teruk lagi.

5. Hari ini beliau YBM Tengku Razaleigh Hamzah mencadangkan kesemua Menteri UMNO letak jawatan dalam Kabinet Muhyiddin Yasin.

6. Sehingga kini Perikatan Nasiona tidak membuat sebarang dasar yang jelas hala tujunya.

7. Jika UMNO masih dalam Kerajaan semasa undi belah bagi meluluskan undang-undang Bajet 2021 dan kemudian di tolak oleh 118 orang Ahli Parlimen. Apa pendirian UMNO.

8. Kepada saya Mahyuddin Yasin yang dinasihatkan oleh MakCik Gemuk dan Setiausaha Politik botaknya hanya pentingkan diri.. bukan rakyat. Dan adakah Malaysia boleh sukses dengan Perdana Menteri yang hanya berkerja di rumah dan 4 jam sahaja dalam sehari.

Perdana Menteri Singapura juga menghadapi penyakit kanser. Tetapi rakyat Singapura mendapat maklumat perkembangannya dari masa kesesama. Tetapi di Malaysia, Perdana Menteri menyembunyikan kemajuan kesihatannya dan berlindung di bawah isu Covid 19 dan doanya.

Sang Kelembai.


No comments: