MEMANG HAMPIR SEMUA DARI ERA BN. PH BUKAN ISSUE PROJEK BARU (PROJEK KERAJAAN PH SENDIRI) SBB RAKYAT DALAM INDUSTRI BINAAN DIMINTA IKAT PERUT 2 TAHUN.


ZUBAIDI SUDIN


Image may contain: 3 people, text that says "malaysiakini NEWS Ramieza Wahid malaysiakini. com Harapan responsible for only 5.3 pct of RM6.61b direct awards Guan Eng"


Takkan lupa? Kami dalam industri pembangunan dan binaan diminta ikat perut 2 tahun sejak 2018 selepastu PH ghuyub...haha..Description: 😅
Memg terbaik pembongkaran ini dan memg ia legasi BN dan PH hanya teruskan dan kebykannya dapat kpd kontraktor2 pro UMNO. Rakyat biasa jangan harap la. Tambah-tambah pula yang pro PH lagi le takde harapan.

BETUL. Ada projek-projek yang diberikan diskaun dari asal oleh kontraktor yng dipanggil kira semula dan ia bleh diteruskan. Tapi ia dilakukan secara rahsìa. Siapa mereka ini?

Aku nak tahu jugak kenapa era PH dulu ada cakap-cakap di kalangan Komuniti Pembangunan dan Pembinaan bahawa ada satu "CONSULTANT" yang akan boleh beri dokumen tender dengan bayran tertentu untuk dikira semula dan jika boleh diberikan diskaun dari kontraktor asal maka dia boleh dapat SST bagi projek itu?? Itu rumours ke? So ramai kontraktor-kontraktor yang dapat tu berbohong? Eh...aku tanya jer. Description: 😜

Hal berkenaan juga pernah ditanyakan oleh Ahmad Fadhli Shaari YB Pasir Mas dari PA$. Soalan dia tu valid. Kalau takde angin masakan pohon bergoyang?

Aku setuju PH TIDAK BERSALAH dalam hal projek DIRECT NEGO dan DESIGN & BUILD. Tapi orang tak faham kenapa aku dok kata Tokong Lim tetap berbohong dan menipu?? Bosan dah nak explain. Hanya pemegang taruh dalam industri ini sahaja yang akan faham.
Wallahualam.

- Zus Din

28 Ogos 2020

No comments: