BEZANYA SIKAP PENIAGA MELAYU


AHMAD SHAHRIL

Antara sebab kenapa kedai cina lebih maju....pemikiran mereka pandang ke hadapan tak seperti bangsa kita yamg lebih suka memandang luaran sahaja terus akan di cop sesuatu....Pengalaman yang tak dapat di lupakan bila aku tak dibenarkan masuk dalam sebuah restoran nk kata eklusif pun tak juga sedangkan 2 orang yang turut sama dapat jemputan takde plk di tanya terus boleh masuk jea..kena kat aku siap tahan bagai dan macam-macam soalan di tanya siap nak tanya pada customer tu btul ke aku ni di jemput...mentang-mentang aku g dengan moto kapcai parking depan kedai tak seperti orang lagi yang naik keta....depan orang ramai pulak tu,sampai sekarang aku takkan pergi ke restoran tu walau pun di ajak.....dan pemilik restoran itu adalah Melayu.


No comments: