BERITA KARUT YANG BERLEGAR



Disebarkan berita kononnya di antara sbb abg mat, salahudin dan khalid samad beriya2 nak sgt kembali mnjadi kjaan hingga tak kisah siapa PM, samada Mahathir atau Shafie, dan sanggup melupakan nama Anwar seperti yg dijanjikan sblm PRU14 dulu, adalah kerana masalah 'budak2' mereka ini.  Dikhabarkan, hanya dgn menjadi kjaan sahaja masalah ini boleh diselesaikan. 

Aku sedikit pun tidak percaya berita ini.  Takkan la sebangsat itu perjuangan mereka.  Aku kenal mereka ini adalah pmimpin dan pejuang hebat.  Kalau pun mahu digunakan alasan ada 'masalah' atau "kes" terhadap "budak2" mereka, itu tidak masuk akal.  Anwar pun tahu beliau masih belum selamat dari bahana fitnah yg 'tertangguh" iaitu kes Yusof Rawther.  Jika difikirkan, tentulah Anwar pun mahu cepat jadi kerajaan dan sanggup sujud pada kaki Mahathir.  Jadi kerajaan tentu boleh selamat kan?

Tidak.  Itu bukan Anwar.  Anwar lebih sanggup masuk penjara daripada sujud kpd kaki seorang pendusta dan munafik, lebih2 lagi diktator.

Sebab itulah Anwar sebut, kita wajib usahakan dapatkan kembali mandat rakyat yang telah dirampas ini, tetapi jangan sesekali sampai sanggup jual prinsip dan maruah.  *Jangan berpaut di dahan rapuh"*.

Kita berharap agar kesemua mantan pegawai kanan mantan menteri yang ditangkap atau disiasat itu diadili dengan adil.  Jika kita menjadi kerajaan semula itulah yang akan kita lakukan. 

WFAUZDIN NS

No comments: