KERAJAAN MELAYU ARAHKAN BEGINI?ANDA DAPAT BAYANGKAN JIKA INI DI ERA PH.



Nizam Aka



Bab ini,memang aku tentang walaupun keputusan itu dibuat melibatkan Menteri Agama dan Dr Maza..Inikah ini cara-cara  geng Kerajaan Baru Pintu Belakang berfikir?

Isunya apa perlu masjid ditutup 10 hari?Adakah data menunjukkan masjid dan rumah ibadat orang-orang  Islam yang menjadi punca bermula wabak covid-19 ini?

Adakah perhimpunan di masjid sahaja yang akan menyebabkan wabak covid 19 itu merebak? Perhimpunan di tempat-tempat lain tidak akan menyebabkan wabak merebak terutama di tempat-tempat berlakunya maksiat?

Kenapa takut sangat nak buat larangan yang sama terhadap kasino,kelab malam,kelab dangdut,bar dll?Berapa sangat jumlah yang hadir untuk solat jemaah di satu-satu masjid jika nak dibandingkan kehadiran di tempat- hiburan itu?

Berpuloh kali ganda ramai di sana jika nak dibandingkan dengan kehadiran di masjid..
Bila kamu menjadikan masjid sebagai tempat larangan untuk berhimpun kerana bimbang wabak covid 19,apa persepsi mereka-merka terhadap rumah ibadat org Islam?

Sepatutnya kamu lebih mengalakkan umat-umat Islam supaya beramai-ramai ke masjid untuk solat berjemaah 5 waktu sambil berdoa supaya Allah Taala menjauhkan wabak ini terhadap rakyat M'sia..

 dah Atau kamut yakin doa orang solat berjemaah akan dimakbulkan oleh Allah Taala?
Inikah cara dan kaedahnya kerajaan baru pintu belakang menangani isu wabak ini walaupun hampir keseluruhan menteri kabinetnya berbangsa melayu dan beragama Islam?

Nasib baik arahan ini datang dari menteri agama dan mufti-mufti  termasuk Dr Maza..Apa akan jadi jika arahan menutup masjid itu datang dari menteri di kalangan pemimpin DAP?agak-agak berapa kontena maki hamun caci cerca yang menteri DAP itu bakal telan?

Tak mustahil akan timbul ketegangan kaum.. Pendekata berasap-asap dalam media internet kutukan dan makian dari  geng-gang pasmno..Akan keluarlah perkataan-perkataan kafir,Harbi,munafik, Firaun,musuh Islam dan macam-macam makian lagi..

Maklumlah inikan Kerajaan Baru Melayu Islam..
Yang pasti,semuanya ini salah DAP...umpas sila hadap...




No comments: