TERKINI JUGA SPEKULASI

TERKINI

Pakatan Harapan dijangka membentuk kerajaan persekutuan baharu apabila semua 221 ahli parlimen kecuali Dr Mahathir Mohamad selesai menghadap Yang di-Pertuan Agong.

Menurut sumber, walaupun penyertaan geng pengkhianat Azmin Ali menyertai BERSATU, ia gagal menafikan kelebihan yang dimiliki Pakatan Harapan yang mempunyai 92 undi secara asas.

Ini tidak termasuk ada di kalangan 90 ahli parlimen yang menghadap Yang di-Pertuan Agong sebenarnya memilih Pakatan Harapan sejak semalam proses ini berlangsung.

Dengan penarikan sokongan daripada UMNO dan PAS terhadap Dr Mahathir Mohamad serta kecelaruan memilih siapa bakal perdana menteri menyebabkan ada di kalangan ahli parlimen pembangkang cenderung ke arah Pakatan Harapan.

Mereka lebih memikirkan krisis yang dicetuskan oleh kumpulan pengkhianat dalam KEADILAN dan BERSATU dapat diatasi segera demi kepentingan rakyat dan negara.

Inilah yang mendorong Ahmad Maslan menyatakan pembubaran parlimen merupakan langkah terbaik sedangkan mereka sendiri tidak mengetahui adanya pendirian ahli parlimen yang berbeza dengan pendirian parti.

Dengan pembentukan kerajaan baharu ini insha Allah Malaysia akan kembali mengaum di persada antarabangsa tidak lama lagi.

No comments: