Monday, February 3, 2020

HEBOH NAK TUBUH PARTI BARU



mohd faizal wahi

Heboh kata Tun nk tubuh kerajaan baru bersama UMNO, PAS dan sebahagian MP BERSATU dan meninggalkan PKR, DAP dan AMANAH... Zahid pulak skg tgh berusaha dptkan sokongan drp Ketua2 Bahagian UMNO diseluruh negara kununnya...


Ulasan ana:


Pendapat masing2. Sape pun boleh tulis ikut pandangan dia. Ada yg tulis sbb dibayar. Knp dibyr..? Sbb saja je nk timbulkan polemik. Baru npk politik Malaysia meriah. Sentiasa ada benda nk diceritakan....


Pd ana, bagus gak kalo ada usaha tu. Yg npk pecah ialah UMNO dan BERSATU. X semua UMNO setuju dgn usaha tersebut, begitu juga dgn BERSATU. Ertinya, usaha tersebut kemungkinan besar gagal sbb x dpt sokongan solid drp MP masing2. Sblm ini Azmin juga cuba test market, kumpulkan sokongan drp MP PKR, pun gagal juga... 


Pd ana buat apa Tun nk bazirkan masa dan tenaga dia cuma utk berkuasa utk sepenggal shj...? Kalo ikut perjanjian, Mei ni dia kena serah pd Anwar. Kalo dia nk teruskan tanpa serah pd Anwar, dia cuma ada dua tahun jer lg utk cukupkan sepenggal. Berbaloikah usaha sebesar itu utk kekalkan kuasa dia cuma utk 2 tahun...??? Umur Tun dh masuk 95. Dia pun sedar dia dh tua. Dh makin x larat. Kalo benar ada usaha sebegitu, bnyk lg benda yg dia kena buat. Bukan setakat dia kekal kuasa je. Mcm2 lg dia kena atur. Dlm keadaan usia dan tenaga dia, ana rasa dia x larat dan x berbaloi utk cuma 2 tahun je dia nk sambung kuasa...


Itu cuma pandangan ana. Utk mnyedapkan hati sndri jer. Terpulang lah pd masing2 utk menilai. Bnyk lg sbnrnya ana boleh tulis. Tp ana mls... Bnyk lg perkara ana nk dibuat.


Enjoy ur life, cari peluang sebnyk mungkin masa ni. Jgn jd walaunbodo yg ikut apa shj politik yg dimainkan oleh lebai penjual agama mrk. Itu sbb kbnykkan walaun ni xda life. Hidup merempat. Hidup huru hara. Sbb life mrk ditentukan oleh pemimpin2 mrk yg rata2 bodo dlm politik.


Aloo bro... Anwar, Mat Sabu, Khalid Samad, Muhyidin Yassin, Salahudin Ayub, Saifuddin Nasution, LGE, Anthony Loke, Kit Siang kt atas tu bukan bodo mcm Hadi, TITM n Tar Snake n Nik Amar laa bro...! Kalo korang yg xda apa2 kepentingan dlm politik pun risau, mrk skg yg dh dpt gaji menteri dll yg berjumlah ratusan ribu setiap bulan lg risau drp korang. Korang ingat diorg kt atas tu x tengok ke apa yg berlaku. Diorg lg laa alert sbnrnya..!


Yakin laaa... Itu semua hanya Mimpi Yg Pulang jer.... Xda apa pun yg berlaku. UMNO kekal pembangkang, PAS kekal anjing MCA. Chill bro...


Percayalah...


Harrr355berok.

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers