Jin, banjir dan akui takut dengan Had.Tapi Marang tetap banjir





KUALA LUMPUR – Seorang bomoh pengamal perubatan alternatif  mendakwa salah satu punca banjir teruk di Kelantan melibatkan kerja jahat jin.

Pengusaha Pusat Rawatan iLahana,  Sa’ad Ja’afar mendakwa beliau dan rakannya telah ‘menangkap’ sekumpulan jin berkenaan baru-baru ini dan menyeksa salah seorang ketua mereka.

Hasil dialog dengan entiti itu, ketua jin akhirnya mengaku memburukkan lagi keadaan bencana alam di Kelantan itu semasa musim tengkujuh ini.

Menurut Sa’ad, rupa ketua jin ditangkap itu tinggi, berjubah putih, bongkok dan tangannya panjang yang didakwa digunakan bagi mengepung dan menolak air supaya menjadi banjir.

Jin itu dikatakan berusia 213 juta tahun.

Dalam pada itu, Sa’ad mendakwa ketua jin yang mengaku sengaja memburukkan lagi keadaan banjir supaya manusia bercelaru seterusnya mereka mendapat perhatian daripada ketua mereka iaitu Dajjal.

Malah ketua jin mengakui faktor mahu berbuat demikian kerana Kelantan sebuah negeri yang banyak kebaikan termasuk didakwa bersungguh-sungguh mengikut ajaran Islam.

Malah dalam sesi dialog yang sama, ketua jin juga mendakwa negeri yang paling sedikit kebaikannya ialah kawasan Kuala Lumpur.

Dalam pada itu, Sa’ad juga menanyakan soalan berkaitan dengan ahli politik termasuk Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad kepada jin berkenaan.

Jin tersebut mendakwa golongannya tidak terkesan dengan Mahathir dan mendakwa Presiden PKR,  Anwar Ibrahim pula telah ‘dipermainkan’ namun tidak mengulas lanjut mengenainya.

Bagaimanapun, jin berkenaan mengaku menyukai Mohamad Sabu kerana mendakwa Presiden Amanah itu suka mendengar bisikan mereka.

Mengenai Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula, jin berkata pemimpin DAP itu tidak akan dapat menghancurkan umat Islam tetapi yang hancur adalah dirinya sendiri.

Berbeza dengan Tuan Haji  Abdul Hadi Awang, jin berkenaan mengakui gentar dengan dengan Presiden Pas itu.

Menurutnya, cadangan dari  Tuan Abdul Hadi banyak akan menyusahkan golongan mereka di kemudian hari.

Soal jawab antara Sa’ad bersama jin yang didakwanya itu dimuatkan dalam blognya, PakarTangkapJin.blogspot.com.

Sa’ad berkata, pengakuan jin itu dilakukan semasa proses soal jawab dan dalam keadaan mahkluk berkenaan dalam keadaan terseksa.

Bagaimanapun, katanya, ia merupakan pandangan jin dan bukan satu ketetapan kerana segala-galanya ditentukan Allah.

“Dalam hal ini, mungkin ada orang yang sukar mempercayainya namun kita harus sedar ilmu Allah itu sangat luas,” ujarnya ketika dihubungi hari ini. 

No comments: