LAWATAN KE PERAK.


 Memulakan pagi Ahad dengan mengadakan lawatan kerja ke Perak. Usai tiba, saya dan Menteri Besar Perak langsung ke Pendusunan Ulu Kongsor di Padang Rengas untuk meninjau sendiri projek pembinaan jalan dusun di sini.











Ulu Kongsor adalah kawasan agropelancongan seluas 800 ekar meliputi 13 kawasan tapak perkhemahan, kawasan rekreasi dan dusun-dusun durian, getah serta kelapa sawit yang diusahakan sendiri oleh penduduk kampung.


Saya terpesona melihat keindahan kawasan Pendusunan Ulu Kongsor yang cukup indah dan nyaman dengan kawasan ladang dan dusun yang menghijau serta air sungai yang jernih.


Pembinaan jalan dusun baharu sepanjang 3 kilometer bernilai RM1.3 juta ini mungkin dilihat kecil sesetengah pihak yang mengukur kemajuan dengan projek raksasa, namun hakikatnya ia cukup penting untuk penduduk kampung, terutama pemilik dusun di sini.


Insya-Allah, projek ini akan meningkatkan akses pelancong ke kawasan dusun apa ia siap pada hujung tahun ini, sekali gus melonjak pembangunan ekonomi tempatan dan meningkatkan pendapatan penduduk kampung.


#MalaysiaMADANI