𝗡𝗮𝗷𝗶𝗯 𝗺𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗺𝗮𝗮𝗳?



Terkejut mulanya. Kemudian berdekah aku ketawa. Bagi aku, bila Najib minta maaf ini bererti kita telah 𝗯𝗲𝗿𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗸𝗲𝗺𝗲𝗻𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻. Jadi 𝘄𝗮𝗹𝗮𝗷𝗶𝗯 yang selama ni kata Najib 𝗱𝗶𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵, 𝗱𝗶𝗮𝗻𝗮𝗶𝗮𝘆𝗮 adalah meleset.






Dalam permohonan maaf ni jelas Najib akui bahawa 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗹𝗮𝗸𝘂 𝗸𝗲𝘄𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 1𝗠𝗗𝗕 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝘂. Dia mengaku ada 𝘁𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮 𝘄𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗿𝗶 1𝗠𝗗𝗕 yang katanya 𝗱𝗶𝘀𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘀𝘂𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗔𝗿𝗮𝗯.


Cuma Najib masih berkeras kata dia tak tahu. Jho Low  𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗱𝗮𝗶 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗶𝘁 𝘁𝘂, bukan dia minta. Yang itu biarlah mahkamah tentukan walaupun bagi kita yang waras ni, 𝗺𝘂𝘀𝘁𝗮𝗵𝗶𝗹 𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝗿𝗮 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗴𝗶𝘁𝘂 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝘂.


Sekarang dah jelas memang wujud salah laku dalam 1MDB. Sama ada Najib sekongkol atau tidak, hakikat yang jelas, kes 1MDB ini bukti Najib sememangnya 𝗽𝗮𝘁𝘂𝘁 𝗱𝗶𝘀𝗶𝗻𝗴𝗸𝗶𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗣𝘂𝘁𝗿𝗮𝗷𝗮𝘆𝗮.


Pertama, kalau dia memang berpakat dengan Jho Low memang dia jahat la. Takkan nak biar penjahat yang uruskan negara ni?


Kedua, kalau dia tak berpakat pun, dia 𝗺𝘂𝗱𝗮𝗵 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝘁𝗶𝗽𝘂 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗝𝗵𝗼 𝗟𝗼𝘄 𝘁𝘂. Menunjukkan betapa cuai dan 𝗿𝗲𝗻𝗱𝗮𝗵𝗻𝘆𝗮 𝗜𝗤 𝗡𝗮𝗷𝗶𝗯 sampai mudah diperbodohkan yang mengakibatkan negara kerugian puluhan bilion ringgit.


Pendapat aku, permohonan maaf ni merupakan satu petanda yang Najib dah 𝘁𝗮𝗸 𝘆𝗮𝗸𝗶𝗻 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀 dari tuduhan yang dihadapinya. Dia tahu dia akan didapati bersalah. Permohonan maaf ni cuma untuk buat dia 𝗸𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁𝗮𝗻 𝙞𝙣𝙣𝙤𝙘𝙚𝙣𝙩 di hadapan pentaksubnya.


Lepas ni walajib tak boleh marah PH lagi pasal Najib ditangkap dan didakwa. Najib sendiri dah mengaku penyelewengan dana 1MDB wujud. PH tak fitnah dia bukan macam dia fitnah DS Anwar tahun 2015 dulu.


Penyelewengan wujud tapi Najib buat senyap. Cuba bayangkan kalau 2018 dulu Najib tak jatuh, rasanya dana 1MDB akan terus 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝗹𝗶𝗿 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 𝗸𝗲 𝗮𝗸𝗮𝘂𝗻𝗻𝘆𝗮 walaupun seperti dakwaannya, 𝘁𝗮𝗻𝗽𝗮 𝗱𝗶𝗮 𝘀𝗲𝗱𝗮𝗿.


𝘚𝘰 walajib. Puas hati dah? Owh satu lagi. Permohonan maaf ini juga buktikan 𝗣𝗔𝗦 𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵. Pemimpin PAS dulu pernah jumpa 𝗔𝗿𝘂𝗹 𝗞𝗮𝗻𝗱𝗮 dan mengaku 𝗯𝗲𝗿𝗽𝘂𝗮𝘀 𝗵𝗮𝘁𝗶 dengan penerangan tentang isu 1MDB.


Bila Najib sendiri dah mengaku ni, jadi yang PAS dulu puas hati tu apa benda? Itu tandanya pemimpin PAS 𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵, 𝘁𝗮𝗸 𝗳𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗵𝗮𝗹 𝗯𝗶𝘀𝗻𝗲𝘀. Atau dia faham tapi sanggup tunjuk bodoh 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗯 𝗻𝗮𝗸 𝗯𝗼𝗱𝗲𝗸 𝗡𝗮𝗷𝗶𝗯 yang merupakan PM masa tu.


Korang pilih la mana yang kurang rasa lebih sesuai. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.