KISAH PELANCONG DI ROGOL DI INDIA.

 


Sedang kecoh di India apabila pasangan 'traveller' motorsikal Touring berkuasa tinggi dari Sepanyol, 

Vincente dan Fernanda yang telah diserang dan dirompak ketika mereka sedang berkhemah untuk berehat di wilayah Jharkhand di negara berkenaan sebelum meneruskan perjalanan ke Nepal.


Pasangan pengembara motorsikal berkenaan yang dikenali sebagai Vueltaalmundomoto dengan pengikut melebihi 150,000 di Instagram telah berada di rantau Asia Selatan menjelajahi negara-negara seperti Bangladesh, Sri Lanka dan India hampir 5 bulan sebelum ini telah mengembara ke lebih daripada 66 buah negara sejak mula perjalanan mereka dari Barcelona 5 tahun yang lalu, menempuh lebih daripada 170,000 kilometer jarak perjalanan. 


Kenapa berita serangan ini menjadi kecoh? kerana bukan sahaja mereka telah dicederakan menggunakan pisau dan dirompak. Fernanda juga telah diperk0sa secara bergilir-gilir oleh 7 orang penyerang pada masa kejadian. Setakat laporan ini ditulis, 4 orang suspek telah ditahan oleh pihak Polis Jharkand. 


Komen: Mungkin boleh dah kot potong India dari 'wish-list' destinasi negara untuk dilawati lebih-lebih lagi kepada pelancong solo wanita kita.



No comments: