TERIMA KASIH DR ZALIHA DARI NAS AHMAD



Norman Radzuan

Subuh tadi selepas saya menaikkan artikel mengenai Nas Ahmad yg seolah olah tiada pembelaan sewajarnya dari mana2 pihak di dlm industri seni…saya fowardkan kpd Menteri Kesihatan, Dr Zaliha.


Seperti biasa Dr Zaliha yg sgt responsif tidak memerlukan masa yg panjang utk respon, “ Wkslm wbt…Apa masalah dia yg sebenarnya Norman? Betul sakit jantung, but what does he need?…..


Begitu juga biasa Setpol KKM Napsiah Khamis Maharan yg terkenal dgn sikap proaktif dan efiesen text saya… “ Berikan detail tentang Nas Ahmad’.


Ptg tadi Napsiah text saya, “Assalamualaikum  Puan Napsiah, mohon maklumkan pesakit temujanji yg telah disetkan. YBhg Dato Dr Asri yg directly bantu dgn Team beliau.”


Terima kasih saya ucapkan kpd Dr Zaliha Mustafa yg membantu memudahkan urusan Nas Ahmad. Ptg tadi saya ke rumah Nas Ahmad bersama rakan saya Ayob Abd Majid ( Presiden Irama ) membawa berita gembira buat dirinya.


Selama ini masih menunggu tarikh utk rawatan sten dan menyampaikan salam Dr Zaliha buat dirinya. Saya juga sampaikan salam YBM Dr Zaliha kpdnya.


Nas Ahmad sgt terharu. Katanya dia tidak mahu mengemis meminta minta dan berasa malu berbuat demikian walaupun dia sebenarnya sgt2 memerlukan pertolongan.


“Terima kasih kpd Menteri Kesihatan Dr Zaliha dan saya sgt2 menghargai jasa baik beliau,” ujar Nas Ahmad sayu.


Nas Ahmad juga sempat berpesan agar rakyat Malaysia yg masih belum mempunyai insuran adalah lebih baik memilikinya. “Jgn jadi seperti saya lalai kerana kesibukan,“ ujar Nas.


Sebab itu saya pernah penulis Dr Zaliha adalah 5 Menteri terbaik Kerajaan Perpaduan. Bukan kerana saya mengenalinya kerana ramai Menteri lagi saya kenal tetapi jujur Dr Zaliha dan Menteri Pendidikan Fadhlina Sidek adalah antara yg terbaik dlm kabinet PMX.



No comments: