INI BUKAN KEMENANGAN YANG TERTANGGUH





 Ni bukan kemenangan yang tertangguh tapi inilah kemenangan yang dibatalkan.


Tapi aku tak rasa apa pun dengan keputusan ini. Tak ada beza apa pun. Buat PRK pun nanti menang puak ni juga. Selagi fitnah tak dikawal, begitulah keadaannya.


Cuma satu yang aku suka. Maka dengan ini jelas PAS parti yang tidak bersih, yang amalkan beli undi ketika pilihanraya. Bukan satu tapi dua keputusan sudah dibatalkan.


Maka dengan ini, sahihlah yang rasuah dah berakar umbi dalam parti yang guna label Islam tu. Jika begitu, Islam mazhab mana yang PAS ikut? Mazhab rasuah? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


1 comment:

Anonymous said...

Sepatutnya kena kaji dan pinda undang undang pilihanraya ni

1) Kalau sudah didapati bersalah patutnya menjadi bidang kuasa mahkamah untuk menyerahkan kerusi tersebut secara automatik kepada parti pihak lawan, maka tiada lah pembaziran untuk buat PRK

2) Contohnya di Parlimen Kuala Trengganu, sudah terang lagi bersuluh wakil rakyat tersebut menang kerana melakukan rasuah semasa pilihanraya dan mahkamah telah menjatuhkan hukuman. Kenapa bila PRK wakil rakyat yang sama masih diberi kebenaran untuk masuk bertanding semula dan ditakdirkan dia menang semula, jadi apa faedahnya pembaziran wang rakyat dan masa semua pihak yang terlibat... must be something wrong somewhere dengan undang undanr pilihanraya yang sedia ada