KISAH LEBAI YANG TIDAK BOLEH DIPERCAYAI. ISU AIR PUN MEREKA TAK PEJUANGKAN.UMMAT HADAPI MASAALAH WUDUK MEREKA ALPA.

 

Isu azan di Pulau Pinang tu, aku tak follow sangat. Yang aku tahu, ia kes melibatkan individu dengan, pihak pengurusan bangunan dan juga pihak surau/masjid.


Tak nampak pula ia membabitkan parti apatah lagi kerajaan. Individu yang membantah itu pun kita tak tahu penyokong DAP ke atau penyokong MCA/MIC. Mungkin juga Gerakan.


Tak adillah jika satu individu, di satu tempat, terus dijadikan sinopsis keadaan di Pulau Pinang secara keseluruhan. Aku diberitahu, di tempat lain elok je laungan azan berkumandang.


Tapi dasar walaun, begitulah. Selagi ada isu, semua nak dimanipulasi hanya untuk tunjuk konon orang lain semua tak Islam. Dia saja yang Islam. Tapi jika satu kes nak dirujuk sebagai kes keseluruhan, apa pula gayanya dengan kes-kes berikut?


1. Kes lebai yang meliwat murid sekolah tahfiz.

2. Kes lebai yang meliwat isteri.

3. Kes lebai yang mesej lucah dengan isteri orang dan tunjuk kemaluan di messenger.

4. Kes lebai kantoi lihat dan like post homoseks.

5. Kes lebai ceraikan isteri melalui pesanan mesej.


Cukuplah 5. Ada banyak lagi kalau nak senaraikan. Bagaimana kalau dengan 5 kes ini, kami simpulkan yang lebai PAS semua gila seks temasuk luar tabie . Boleh atau tidak?


Itu belum cerita tentang fitnah. Berapa ramai lebai yang kalah kes saman fitnah. Yang dia saman orang  pun dia kena bayar. Selesai luar mahkamah pun dia juga yang kena bayar. Kita simpulkan lebai memang kaki fitnah. Adil?


Soalnya sekarang lebai adalah makhluk yang paling tak boleh dipercayai. Setiap isu yang lebai bangkit bukanlah isu genuine. Semua isu itu yang sengaja diperbesarkan.


Sebab mereka bukan kisah tentang Islam. Mereka cuma nak kuasa. Islam entah duduk dekat nombor berapa. Kalau nak Islam, takkan sampai memfitnah. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.



No comments: