INI HANYA PANDANGAN SAYA.


Seperti mana  pos iswardi morni Jika pas nak join KP ni. Minta DSAI jgn sesekali terima. Mereka nak sokong kerajaan ini tanpa join dalam gabungan KP, boleh . Tak nk ada propaganda kotor yg di atur PAS untuk melingkupkan perpaduan KP ni dri dlm bila mereka dh join sekali dlm kerajaan.


Mungkin ini juga stategi BERSATU dan ATOK SAKA  nk melingkupkan perpaduan dlm KP ini dari dlm  dgn menggunakan PAS untuk berpura 2 sokong  dan nk  masuk join KP ini. Bla dh dpt masuk tkut mereka kucai bgi timbulkan ketidak tenteraman dlm KP yg akhirnya membawa kepada perpecahan KP maka atok akn dapat  peluang berkuasa kembali bersama kuncu kuncunya. Itu mmg target mereka bila mana nk tebuk atap mcm sblm ni sudah tidak berjaya. Jadi mereka gunakan strategi baru pulak.


PAS sudah goyah di kedah dan terengganu dri kaji selidik terkini dan berkemungkinan besar hilang tampuk kuasa d negeri ni pada PH BN dalam prn tk lama lagi, itu pun salah satu sbb Hadi  nk bertemu PMX dan berbincang  untuk PAS kekalkan tampuk kuasa.


MP BERSATU yg sudah terpalit dgn pelbagai kes sekarang ini juga salah satu penyebab PAS semakin menjauhkan diri dari BERSATU kerana mungkin tidak mahu terpalit sekali nama buruk parti  serta tempias kes JANAWIBAWA


Semua ini tidak mustahil berlaku kerana atok sedang kepanasan skrang ini slpas bnyak pndedahan dlm PANDORA PAPER tentang kekayaan keluarganya. 


Pengalaman dri langkah sheraton harus di jadikan pengajaran dan panduan,musuh dlm selimut lebih merbahaya. PAS nk sokomg KP mcm PH sokong kerajaan mail sabri sblm ni tk ada masalah, bt satu perjanjian antara KP dengan PAS.jika betul PAS nk sokong. ttpi bkn menjadi sebahagian dlm KP sekarang ini. Sokong tnpa menuntut apa apa jawatan dgn syarat. 


Tetapi nk terima PAS sbgai sbhgian dlm kerajaan, rasanya majoriti parti parti yg membentuk gabungan dlm KP ni tidak akan setuju sama sekali  terutamanya DAP, PAN, GPS DAN GRS kerana hubungan PAS dgn parti parti ini adalah sentiasa bermasalah.


Oleh itu PMX usah layan sangat hal ini. Pastikan  KP ini kekal smpai 2026 kerana sudah ada majoriti 2/3   satu kerajaan yg kukuh dan stabil. Tanpa penyertaan PAS kerajaan langsung tk terjejas, yg goyah skarang ni adalah PASBERSATU. Tunggu masa saja PN nk bercerai berai. 


# JGN PISANG BERBUAH 2 KALI

# JGN JADI LANGKAH SHERATON 2.O

# HATI HATI



No comments: