HATI HATI DENGAN PEGAWAI YANG TIDAK DIKENALI- PATUT MENTERI PILIH PEGAWAI SENDIRI UNTUK MENASIHATI




Bila aku kritik Menteri Pendidikan, ramai penyokong PH sendiri yang marah aku. Tapi cuba tengok ni. Inilah yang aku tak gemar.

Sampai saat ini Fadhlina masih terlalu bergantung kepada pegawai kementeriannya. Macamana nak selesaikan masalah kalau berharap kepada yang jadi masalah itu sendiri?

Ramai cakap masih baru. Ya betul. Baru tiga bulan. Tapi untuk dapatkan pakar beri pandangan kedua tanpa bergantung kepada pegawai kementerian tak perlu lebih daripada seminggu.

Seronoklah pegawai kementerian. Dorang cakap apa pun menteri angguk je. Sekali lagi aku katakan, kalau pegawai kementerian nak selesaikan semua isu, dah lama semua selesai.

Nampak gayanya mimpi untuk melihat reformasi dalam bidang pendidikan hanya tinggal mimpi. Aku terpaksa terima hakikat, kita akan teruk terperuk dalam kekalutan ini untuk satu tempoh yang lebih panjang. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: