Orang UMNO sendiri kena buli dengan cytro Najib Razak


😅 Kita dok ingat orang luar UMNO je yang kena.
Elok la tu, jenis fake account dan cytro berbayar ni, tendang saja mereka keluar. Kerjanya dok spin dan seleweng fakta untuk membela tuan mereka.
Saya gelarkan mereka “jembalang cyber”. Jenis bagi hujah dan memaki2 sembunyi wajah. Punya dayus. Mereka dapat duit ribu riban sebulan. Kita dapat apa?
Kalau dulu nak elak fitnah dan salah guna, semua orang kena daftar nama untuk line telefon.
Sekarang dalam alam cyber free for all. Akaun palsu diguna untuk fitnah, ancam, maki dan membuli. Tapi langsung tidak akauntabiliti. Dibaling batu tapi tangan disembunyi.
Makanya tuan puan kalau jumpa akaun fake sebegini yang taksub pemimpin haprak, block kan saja. Habis cerita. Jangan bagi mereka berkuasa dalam alam maya. Rosakkan pemikiran anak2 kita. Dengan nilai songsang yang dibawa.


Apa ada hal.. dulu saya lawan MyKemut hampir 1000 ribu laskar. Semua saya terajang keluar. Aman fb saya.
2. Kesian saya kepada komen macai2 ini Laskar dari mana saya tidak tahu. Tulis panjang2 kemudian saya terajang keluar dari fb saya.
3. Saya terajang keluar tu bukan kehendak saya. Atau saya koyak dengan komen itu.
4. Tetapi atas nasihat Mark Zukerberg, Tuan tanah kedawong, pemilik tanah Fb ini. Saya menumpang aja.
Maka hari ini datanglah 100 ribu Laskar pro Najib.. Saya akan terajang keluar dari halaman saya.. Apa ada saya kisah.. -zmy.


No comments: