ALAHAI ....TUKANG JAWAB PUN TAIK TINGGAL RATA CERUK-NAK JAWAB ZUL YAHYA...?

 


Pas jawab Zul Yahya, kata taknak layan orang kecewa

Pas jawab Zul Yahya, kata taknak layan orang kecewa

Secara peribadinya saya nak jawab. PAS tak kesah pun kalau dengan sbb kekecewaan kamu itu kamu nak keluar dari PAS.

PAS bukan khadam yg nak kena layan agar manusia tak kecewa.

PAS ialah parti Islam yg dasarnya Islam dan ia cuba begerak mengikut kemampuan yg ada dengan mengambilkira suasana dan keperluan semasa.

Nak kira lama dlm PAS, Mat Sabu, Mahfoz, Khalid Samad dan pimpinan PAN itu lagi lama dlm PAS.

Bila mereka buat keputusan nak tinggalkan PAS kami tak kesah pun. Apa lagi yg kami nak kata.

Sbb sebagaimana yg saya sebut diatas PAS bukan bekerja melayan kehendak individu. Individulah yg sepatutnya sesuaikan diri dgn jamaah bukan jamaah yg kena sesuaikan diri dengan individu.

Kena mengaji bab FIQH JAMAAEI lagi nii.

Saya lagi lama dlm PAS berbanding kamu. Sya lagi banyak melihat kelemahan PAS berbanding kamu. Tapi sya boleh je bersama PAS sampai sekarang.

Sbb apa? Sbb nya kerana saya sesuaikan diri saya dgn realiti PAS. Kalau ada kelemahan PAS saya cuba bantu untuk disempurnakan.

Perlu diingat..kalau nak parti ikut semua yg kita hajatkan sampai bila pun kamu tak akan bertemu dengan parti seperti itu.

UMS
Kuantan Pahang.
7.3.21




No comments: