LEBIH BAIK BAGI KAIL DARI BAGI IKAN



 Jika trend lama juga diulangtayang, golongan tidak berkemampuan tetap tiada perubahan dan hanya menunggu mesin ATM bila bantuan dihulur.

MP patut debat soal ini kerana yang diperlukan ialah, dana untuk perniagaan kecil-kecilan kerana itu kemampuan orang kecil. BRIM atau BSH atau apa jenama pun akhirnya menjadikan orang kecil mandul tidak berkembang.
Kebetulan dengan perkembangan Covid19 seluruh dunia dan kebimbangan perniagaan yang terbantut, tahun 2021 bakal menampakkan lagi jurang perekonomian rakyat.
Bajet 2021 mungkin boleh dicanai lebih baik jika MP punya wawasan dan ilmu baik pulih. Sepanjang sejarah Malaysia, untuk bangkit dari kejatuhan ekonomi sangat payah sehinggakan selepas kemelesetan ekonomi 1998, negara ini terus jatuh merudum dan merudum.
Yang kononnya dikatakan baik itu hanya dari mulut mantan menteri terdahulu padahal kebangkitan Malaysia hanya dari bantuan hutang sama ada IMF atau negara lain.
Untuk perdebatan minggu seterusnya, kita lihat bagaimana MP dan kepakaran masing-masing berhujah. Jika ada lontaran genius, aku rasa debat menjadi hangat.
Silap haribulan, undian bajet ditolak.
Bagi aku sendiri, kalaulah namanya kerajaan pengkhianat, kau bentang bajet bapa punya bagus pun tetap tiada keberkatan malah tunggu sahaja kemusnahan mereka!
Sekian

Abang Baim perihatin marhaen 😎

No comments: