UMNO TIDAK AKAN PERNAH SEDAR WALAU TUMBANG PRU 14

Assalamualaikum wbt,

Image may contain: one or more people


Kita sangkakan...bila UMNO tewas pada PRU 14, mereka akan mahasabah diri dan insaf. Tetapi apabila melihat senario politik mereka hari ini, rupa2nya mereka TIDAK MUNGKIN BOLEH dan TIDAK AKAN BERUBAH malah bertambah lebih teruk daripada sebelumnya.

Jangan salahkan org lain jika UMNO, Yiddin, Azmin dan PAS berkuasa, mereka akan lakukan perkara2 spt di bawah.

1. Ramai rakyat yg mengkritik KERAjaan akan di tangkap atas alasan mereka telah menghasut dan memfitnah. Maknanya, tiada lagi kebebasan bersuara ketika itu.

2. Ada yang akan kena pukul @ di belasah sesuka hati oleh pemimpin-pemimpin UMNGOK atas alasan 'ko jangan nak ngorat anak aku' @ lain-lain alasan IKUT SUKA HATI DEPA sepertimana yg pernah di lakukan Wak Jahid.

3. Gerangeran khas @ pinjaman mudah KERAjaan, hanya akan menjadi milik mutlak kaum2 kerabat mereka contohnya spt pinjaman Mikro dan TEKUN. Rakyat?...."maaf, korang bukan ahli keluarga kami".

4. Ketirisan akan melampau-lampau seperti yang pernah berlaku dahulu. Kekayaan dan kemewahan pemimpin-pemimpin UMNGOK, Yiddin, Azmin dan Hadi semakin sukar di sekat. Rasuah akan melata-lata. Contohnya adalah seperti  kekayaan yg di miliki oleh Azeez mamak, Ku Nan, Najib, Zahid serta kawan-kawan dan kaum keluarga mereka. Rakyat dapat apa? NOTHING!!!

5. Bila ketirisan dah melampau-lampau dan negara mula hilang kekuatan ekononi/kewangan..mulalah mereka menaikkan cukai kadar pendapatan, wujudkan GST , gunakan wang BNM, lesapkan wang KWSP, socso dan lain2 lagi. Rakyat pulak? Hmmm, rakyatlah yang akan membayar hutang-hutang  mereka. Malah, kita juga menghadapi risiko kehilangan aset-aset dan tanah milik Negara yg di jual kepada taikun-taikun dari luar negara.

6. Lebih buruk...Bank-bank tempatan mula mengalami kenetosotan kedanaxramai pemimpin jahat itu..'mengambil hutang/pinjaman Bank tanpa perlu membayarnya'. Mereka terlalu kuat untuk mendapatkan semula hutang2 tersebut. Akibatnya?...Rakyat terpaksa memikul masalah itu apabila Bank2 itu akan memperketatkan permohonan pinjaman dan mula menuntut hutang dgn cara yang tidak munasabah.

7. Yang lebih di bimbangkan  lagi....akan berlaku camputangan oleh pemimpin KERAjaan terhadap institusi2 kehakiman, perundangan, SPRM serta institusi Keselamatan spt Tentera dan Polis.

Perkara di atas itu...pasti akan berlaku. Confirm!!!! Dan ketika itu, rakyat2 yg bodoh dan terus nenyokong kumpulan khawarij (UMNO, PAS dan PN) pasti akan berkata begini "KENAPALAH AKU BODOH SANGAT SEHINGGA MENGHERET KAKI INI KE LEMBAH YG HINA DAN BERSAMA2 MEREKA TERJUN KE NERAKA (dunia dan akhirat)!!".

IKhlas tapi dekat,

Mohd Asri Bakar


No comments: