RAKYAT CENDERUNG PILIH WAKIL YANG BIJAKSANA


CHRISNADIA SINAM

Pemilihan YB sekarang ini tidak mungkin tidak lagi berdasarkan parti namun rakyat akan cenderung untuk memilih pemimpin yang lebih bijaksana dalam memastikan semua aspek pembangunan, pendidikan, kebajikan rakyat dll disuarakan dan diperjuangkan. Rakyat Sabah sudah lama mahukan pembelaan. Kita sudah lama menderita. Saya ucapkan ribuan terima kasih kepada rakyat kerana memilih menolak pemimpin kleptokrat dan rasuah. Terima kasih kepada pemimpin baharu yang berusaha untuk membangunkan negeri kita walaupun masa agak pendek. Saya pecaya rakyat menghargai usaha tersebut dan akan memilih mereka semula.
Kini pengundi lebih bijak dari tahun sebelumnya kerana sudah adanya media massa seperti Whatapps, FB, Instagram dll banyak maklumat dapat dicapai dan boleh rakyat boleh penilaian sendiri.
Undi rakyat kali ini akan lebih bernilai dan kematangan rakyat Sabah terhadap permainan politik lebih baik dari tahun sebelumnya. Kita sudah rasai pelbagai cabaran dan dugaan beberapa dekat yang lalu dan kini Sabah sudah gah untuk memastikan rakyatnya terus mendapat pembelaan.
Yang berminat untuk menjadi YB dan yang akan menang kelak, jagalah amanat dan mandat rakyat sebaiknya dan jalankan tanggungjawab anda dengan sepenuh hati sebab masa depan anak-anak kita di kawasan kita berada ditangan anda. Saya menyeru agar semua lapisan masyarakat untuk memainkan peranan dalam pemilihan pemimpin kita kelak. Hormati mandat Rakyat.
All the best ... 🥰😀

Image may contain: text that says "SABAH BAHAGIAN BAHAGIAN P.167 KUDAT Banggi Matunggong .06Bandau Tanjong Pintasan Tempasuk P.171 SEPANGGAR 70TUARAN 2Sulaman 13Pantai Tamparuli P.172KOTAKINABALU .18inanam Luyang 175PAPAR Limbahau Kawang 174PENAMPANG Tanjung N.26Moyog P.176KIMANIS N.30Bongawan Membakut BEAUFORT N.33Kuala SIPITANG 79RANAU 6Kundasang Karanaan .38Paginatan 180KENINGAU .35Sindumin N.40Bingkor N.41Liawan P.183 Telupid .42Meaap N.43Kemabong P.182PENSIANGAN Nabawan Sungai SAPI Sekong KINABATANGAN P186SANDAKAN Sukau Tungku Segama .189 SEMPORNA Sulabayan N.63Kunak 190 Balung KALABAKAN N.69 gau 72Merotai Sebatik Tanjong"

No comments: