JADI AHLI PARLIMEN PEKAN PULOH TAHUN, BARU NAK MELAWAT KAWASAN TAK ADA AIR.


BOB MANOLAN

Pernah jadi MB Pahang, pernah jadi PM. Wakil rakyat Pekan dah berpuluh tahun tapi baru lawat kawasan yang tiada air bersih. Dia boleh salahkan PH yang boleh dikira dengan jari memerintah. Rakyat jangan tertipu dengan manusia seperti ini.

Sebab apa dia melawat kawasan ini. Sebab anak dia nak jadi wakil situ. Sebab tu lah dia buat buat melawat kawasan situ.Gamaknya lawatan terakhir sebelum Sg Buloh.


Ada cerita kenapa saya lawat projek ini.
Saya tahu penduduk Chini menghadapi masalah bekalan air.
Masa saya PM, saya luluskan peruntukan untuk bina kolam takungan baru.
Tapi PH pulak hentikannya sebab politik.
Sama macam projek BN lain yang kita buat untuk rakyat.
Pembangunan dihentikan, projek batal, peruntukan dikurangkan.
Selepas timbul isu, terhegeh-hegeh mereka salurkan peruntukan.
Rakyat ingat. Rakyat tahu.
Apa yang kita ada sekarang hanyalah untuk jangka masa pendek dalam menangani masalah bekalan air.
Kerajaan perlu merancang dan laksanakan pelan jangka panjang juga.
Insya-Allah selagi saya ada, saya akan bantu perjuangkan untuk rakyat.

No comments: