RUMUSAN AKHIR DEBAT FDI BERSAMA DS NAJIB RAZAK


NAK TAU PEMBOHONG BESAR NAJIB NI...MACAI DIA DOK SPIN MACAM ORANG BODO..ORANG CHINI MAU PERCAYA LA GAMAKNYA.NAIF...


Thank you for the traffic, DSNR... 4 postings with thousands of shares and comments 😊 Banyak daripada komen tersebut dari paid cytros via fake accounts yang panas dan terciduk with my postings. Didn’t I say I will make them work for their money?
Bagi yang tak mengikuti sangat, saya bentangkan rumusan debat saya mengenai FDI dan DIA dengan DSNR (his media team) semalam.

Ia bermula apabila saya naikkan posting mengenai prestasi FDI 2019 yang dilaporkan oleh The Star dan merujuk kepada laporan Jabatan Statistik Malaysia.
Selepas posting tersebut, DSNR buat satu posting bagi menyanggah posting saya tersebut dan bermula la episod jawab menjawab. Saya balas hujah2 team media NR melalui 3 postings selepas itu.
Apa rumusannya?
A. Benda yang dia kantoi dan dia spin/ divert:
1. “FDI tak masuk jualan aset”
- Dia akhirnya mengaku dia juga buat perkara yang sama pada tahun 2016 melalui penjualan aset IPP 1MDB kepada pelabur China. Tidak disanggah balik hujah saya selepas itu. Divert pulak ke isu lain.
2. “DIA naik tu tak bagus untuk negara”
-telah dijawab dengan article BNM dan disanggah teori yang tak berasas. Team dia tak menjawab dan divert pulak ke isu lain.
3. “Pelaburan domestik swasta”
-buat typo dan ulang perkara sama seperti dalam gambar 3 di bawah, tapi dia cakap orang lain yang tak paham. Team media dia kantoi dan terus senyap.
4. Pelaburan langsung domestik
- ada bukti tahun 2019 naik melalui approved investment yang diluluskan oleh MIDA sepertimana yang diumumkan oleh YB DS Azmin Ali baru2 ni. Dia divert katanya benda tu zaman PH je yang buat. Kantoi juga kerana zaman BN pun ada.
B. Benda yang tidak disanggah langsung (indirect admittance without rebutal)
1. Pengiktirafan Menteri Kewangan Asia paling teruk tahun 2016 oleh media antarabangsa.
2. Kewujudan kes 1MDB dan peranan Jho Low menipu dan scam DSNR.
3. NR/ Team media menggunakan doktor spin Yahudi, Paul Stadlen yang dibayar berjuta2 ringgit. Beliau sekarang yang diburu pihak berkuasa antarabangsa kerana terlibat kes penggubahan wang haram 1MDB.
Modus operandi (MO) team dia ni senang. Mereka akan hantar cytro2 berbayar menggunakan fake account untuk discredit mana-mana posting yang mencabar posting NR. Dan akan bangkitkan isu2 lain yang tak berkaitan dengan isu pokok.
Ramai yang dah lali dengan MO jelik sebegini.
DSNR tak maksum tuan/ puan.
Ada benda saya percaya he did his best for the country. Itu kita acknowledge. His policies on economy ada yang bagus. Tambah dibantu oleh PEMANDU dan banyak perunding antarabangsa. I know because I was part of the system last time.


Tapi bila dia buat slack, macam 1MDB saga, macam spinning pasal FDI ni, kita harus highlight. Tambah kalau cakap tak serupa bikin. Dan dispin2 untuk peningkan rakyat.
Benda lain yang betul, kita boleh iyakan. Simple.
That’s the core of my posting.
Wallahu a’lam dan sekian.
Salam hormat,
Liyana Marzuki


No comments: