ADAKAH MUHYIDDIN AKAN BUBAR PARLIMEN?


Zain Azman

Al Kisahnya...

Apakah pilihan yang ada pada PM8 dengan asakan bertali arus dari PH mahupun dengan MP pro PN sendiri...!??

Ramai penganalisis meramalkan PM akan mohon pembubaran Parlimen. Pendapat mereka hanyalah sebuah anekdot sahaja tanpa menganalisis akan senario semasa.

1. Bagaimana Muhyidin nk bertanding, atas nama Bersatu?.. Pengerusi PPBM @ Tun M yang akan tanda tangan surat tauliah calun.. jadi tak kan la TSMY dan sekufunya nak bertanding atas tiket bebas atau wakili Umno..??

2. PN belum berdaftar dan rakan sekutu kerajaan berbelah bagi untuk tubuh PN.. Macam mana ni?, sebab itulah sampai sekarang PN masih belum juga didaftar..

3. BN atau MFN yang diterajui Pas & Umno bekerjasama dgn Bersatu, TSMY dan Azmin hanya sementara, mereka nak kuasa mutlak pada PRU 15 nanti atau melalui PRU semula, dimana kedudukan TSMY dan sekutu MPnya, sah-sah akan kalah. Contohnya.. Hamzah Zainudin di Larut, kat sana Umno letak tunggul kayu pun, akan menang, So tak kan la UMNO nak lepaskan tempat tu kepada Hamzah, si murtad parti Umno?

4. Azmin Ali dan 9 murtad PKR, nak bertanding di mana dan atas parti mana?

5. Rakyat telah sedar, prestasi lemah PH menunaikan manifesto bukan disebabkan kegagalan PH menunaikan agenda reformasi negara, tetapi sengaja dihalang oleh pengkhianat yang dikepalai oleh Tun sendiri.
Rakyat bersedia untuk mengundi PH sekali lagi dan mengangkat DSAI sebagai PM demi untuk Malaysia baharu yang sebenar.

6. COVID19...

walau pun membubarkan Parlimen adalah hak PM tapi keputusan akhir adalah ditangan YDP Agong. Pertimbangan terperinci akan dilakukan khususnya berkaitan aspek wabak Corona yang belum reda. Juga pandangan Sarawak yang akan mengadakan PRN pada tahun depan.
Kos juga adalah faktor penentu. Dalam keadaan ekonomi negara yang tak menentu dan kian merudum, adakah dengan membelanjakan sebahagian besar wang negara untuk PRU ini satu keputusan yang bijak?

Akhir sekali, adakah TSMY sanggup dikenang sebagai pengkhianat yang dihalau dengan hina apabila kalah PRU, atau pun berundur secara terhormat apabila hilang majoriti.
# Pilihan terbaik adalah berundur secara terhormat.


No comments: