DAPAT HABUAN..


BOB KELANANG

DIN confident jer yang Bersatu akan ada "Upper hand" dan UMNO tak boleh demand? Biaq betoi? No wonder Tun M tak setuju. Otak Yiddin ni kira habih "meta" habih cerdik sampai tinggai hampeh kot?

Cuba dengaq ni, payah gak nak faham, dengaq ulangkali. Aku pun belum cukup "khatam" tapi bolehlah faham.

Rakaman audio yang tular dikatakan mesyuarat Bersatu di mana suara lelaki berbicara itu Muhyiddin Yassin, yang mengemukakan cadangan untuk menarik ahli parlimen Umno menyertai Bersatu DAN jika Bersatu (beliau) dapat membentuk kerajaan mereka akan dihadiahkan dengan jawatan ia merupakan satu perancangan jahat DAN keji.

Dalam rakaman audio itu suara seperti mirip suara Muhyiddin itu menyebut, kalau dijanjikan apa-apa jawatan kepada mereka, (MP Umno) mereka tidak akan berpaling tadah DAN terus menyokong Bersatu. Mengambil kira sumber berkenaan, terdapat 13 ahli parlimen Umno yang telah meninggalkan parti berkenaan menyertai Bersatu. Mereka itu adalah:

1. Hamzah Zainuddin (Larut).
2. Mustapa Mohamed (Jeli).
3. Ikmal Hisham Abdul Aziz (Tanah Merah).
4. Rosol Wahid (Hulu Terengganu).
5. Shabuddin Yahya (Tasek Gelugur).
6. Noor Azmi Ghazali (Bagan Serai).
7. Mohd Faslah Mohd Fakeh (Sabak Bernam).
8. Mas Ermieyati Samsudin (Masjid Tanah).
9. Dr Abdul Latif Ahmad (Mersing).
10. Abdul Rahim Bakri (Kudat).
11. Azizah Mat Dom (Sepitang).
12. Ronald Kiandee (Baluran).
13. Zakaria Idris (Libaran).

Mereka ini hendaklah dicam dan diingati oleh pengundi di kawasan masing-masing. Tindakan mereka meninggal parti perlu diAJAR secukupnya dengan tidak lagi memberi undi kepada mereka dalam PRU15 akan datang. - mso


No comments: