KENYATAAN DATO PADUKA DR IBRAHIM ALI BERHUBUNG URA URA USUL OLEH PAS SOKONG KEPIMPINAN TUN M SEBAGAI PERDANA MENTERI DALAM SIDANG PARLIMEN MAC 2020*




ULASAN POLITIK
PRESIDEN PUTRA
(Ulasan ini di buat kerana ramai rakan media minta komen)

๐Ÿ—ณ _*USUL PERCAYA TAJAAN PAS*_

1.Kenapa perlu Pas bercadang mahu membawa usul percaya kpd PM Tun memegang jawatan sehingga PRU15 pd sidang Parlimen Mac 2020 nanti.

2.Alasan nya PAS kerana politik negara tidak stabil sebab ada ganguan terhadap Tun M sebagai PM.Maka Tun M perlu kekal sebagai PM sehingga PRU 15.Betul ke alasan dan niat Pas ini?Atau Pas mempersendakan keupayaan rakyat berfikir.Alasan Pas utk halang Anwar jadi PM8 dan menyekat kemaraan pengaruh dan kuasa Dap.Bukankah Pas awal2 menyokong Anwar semasa PAS bersama Pakatan Rakyat.Begitu juga dulu PAS juga bersama DAP dalam Pakatan Rakyat.Pas lah yg membuka "flood gate" untuk Dap makin agresif.Manakala Tun M,TSMY dan lain2 awal sudah berkerjasama dgn musuh tradisi melayu yg membawa Dap turut menjadi kerajaan.Maka nak siapa? Pelik mereka ini.Harap rakyat umat melayu islam tidak lupa sejarah ini.

3.Tun M sudah berkali kali umun akan melepaskan jawatan selepas Sidang Apec bulan November nanti.
Hanya 10 bulan saja lagi bagi memenuhi janji nya kepada Majlis PH dan DSAI. 

4.Apa yg gawat sangat setakat 10 bulan lagi dan sehingga PRU 15.
Apakah Pas "busy body" atau sibuk jaga tepi kain orang lain.Lupakah Pas Parti Islam turut campur supaya seseorang tidak menunaikan janji di kecuali Pas bukan lagi Parti Islam yg memegang teguh kpd ajaran Islam sehingga turut campur agar ada orang yg berjanji tapi tidak perlu tunai janji.
Patutlah selama ini Pas tidak memegang janji kpd rakyat Kelantan dalam banyak perkara yg di janji,retorik nya akhirnya bunyi guruh berdentum dentum,tapi hujan tak turun.
Sekarang nak mengajar orang lain pula.Lucu.

5.Tindakan Pas mahu bawa usul kerana ada udang di sabalik batu.Kepala dalam pasir tapi pungung tertunging di luar.Semacam sejenis haiwan di padang pasir.PAS sudah pandai makan keliling ke?

6.Tujuan Pas adalah untuk membodek Tun M..Dulu bantai Tun M sampai lumat. Sama lah kerabat2 PH pun kaki maki hamun Tun M.Tun M dan TSMY pun dulu bukan main maki Dap.Melihat pada gelagat semua ini,terang sudah 2 x 5 dan 5 x 2.sama saja.
Kerana perangai samalah Pas juga berperangai saperti yg lain.Pas sudah jelas bukan Parti Islam.Ini dari dulu lagi Pas adalah Parti yg memperalatkan Islam sahaja.Sifat nya samalah Parti2 lain.

7.Tujuan apa Pas membodek Tun M?.
Pertama kerana dakwaan Pas terima dana 90juta dari DSNR?Pas di lihat begitu mewah masa PRU14?Bertanding di merata tempat,bendera dan spandok sama banyak dgn bahan kempen BN.Jadi takut kena dakwa kot?Apa tidak nya "video nik abduh" jadi kontroversi.
Pada masa yg sama Pas Trenganu dan Kelantan tidak kreatif,beku pemikiran inovasi,maka perlu menuntut wang royalti dari kerajaan pusat untuk mentadbir negeri .Memang lah royalti hak Negeri yg ada minyak.
Tun M pun perlu sokongan maka bagilah 1.2b utk Trenganu dan Kelantan 400 juta.Masa jadi PM ke 4 dulu jauh bumi dari langit utk bagi.
Jadi PAS menyelam sambil minum air.
Di sebelah pihak Pas sokong Tun M yang jadi juga Pengurusi PH dan sebelah pihak membentuk Muafakat Nasional dgn UMNO.
Kiri kanan Pas untung.
Umno sudah nazak.Berkerjasama dgn Pas,UMNO sekadar bolih bertepuk tangan namun kursi di Pantai Timur Pas untung besar.Pas tidak lagi rasa terancam dan kursi Dun yg mereka menang di mana mana menjadi milek Pas.Umno kini menjadi penyokong Pas.Di Msia barat Pas tidak ada kekuatan membantu umno kerana sebahagian besar sudah sertai Amanah.

8.Pemimpin PAS Pusat mungkin tertekan dan iri hati kerana geng mat sabu dalam Amanah semua jadi Menteri.Gelisah sangat, maka sebab itulah Pas beriya iya main peranan
nak tubuh kerajaan Pakatan Nasional Bersatu Pas dan Umno.Miang dan gatal nak jadi Menteri kot macam Mat Sabu ke?

9.Kerajaan Pas Kelantan kerana mendapat sokongan umno dan merasakan kekuatan mereka tidak terancam lagi,sebab itu sanggup membeli Kereta Mercedes 14 biji utk MB TMB dan Exco Exco nya mencecah katanya hampir RM9 juta.Lulus lupa bonos khas RM50 ribu seorang walaupun rakyat Kelantan hidup dalam kemiskinan.
Cukai2 telah di naikkan dgn berganda tapi rakyat kelantan terpaksa berhijrah utk mencari sesuap nasi utk diri dan keluarga.

10.Bahagia lah dengan undi percaya semuga bukan sahaja Tun M kekal PM sampai PRU15,tapi Pemimpin Pas juga dapat menikmati dunia sepuas hati saperti lain2 Parti dan Pemimpin.

Ulasan ini tidak mempunyai apa apa kepentingan utk mana mana pihak,hanya sekadar berkongsi minda di atas gelagat Pimpinan PAS.
Akhirnya umno silap silap sudah sakit,tapi mati terbujur pula.

Maaf jika tersilap bahasa dan kata kata.
Semuga Allah swt memberi hidayah dan kekuatan kpd umat islam dan juga bumiputra agar tidak merempat di bumi sendiri.Selama mana UMAT MELAYU ISLAM DAN BUMIPUTRA di hayun Menang Sorak Kampong Tergadai.
Hati hati lah wahai rakyat,jangan lagi bunyi guruh di langit,air di tempayang di curahkan.

๐Ÿ™Dato Paduka Dr Ibrahim Ali
Presiden Putra 
9hb Feb 2020

No comments: