BERGAMBAR : PERSIDANGAN "3rd Conference of The League of Parliamentarians for Al-Quds” BERSAMA DSAI



SAIFUDDIN NASUTION

Imej mungkin mengandungi: 13 orang, orang berdiri, orang duduk, meja dan dalaman
Imej mungkin mengandungi: 17 orang, orang berdiri dan dalaman

Alhamdulillah, hari ini persidangan antarabangsa "3rd Conference of The League of Parliamentarians for Al-Quds” diakhiri dengan makan malam yang dianjurkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Imej mungkin mengandungi: 5 orang, orang berdiri

Dalam 2 hari ini, ratusan ahli-ahli Parlimen dari seluruh dunia telah berkumpul di Malaysia bagi menentang kezaliman yang berlaku di Palestine di mana tanah umat Islam dirampas, kota suci ditakluk dan rakyat Palestine dihalau keluar dari tanah nenek moyang mereka.
Imej mungkin mengandungi: 6 orang
Dalam ucapan saya, saya telah menyuarakan penghargaan kepada para hadirin daripada seluruh dunia yang telah berjalan jauh serta ada yang mengambil penerbangan lebih 20 jam bagi menyumbang kepada usaha menegakkan keadilan dan mempertahankan hak asasi manusia.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri
Imej mungkin mengandungi: 13 orang, orang duduk, orang makan, meja, kanak-kanak dan dalaman
Selain itu, saya juga menegaskan bahawa Malaysia sedia mainkan peranan membantu Palestine membina kekuatan dan kapasiti strategik terutamanya dalam segi pemindahan kemahiran serta menawarkan persekitaran yang kondusif untuk perniagaan dan pembinaan rangkaian.
Imej mungkin mengandungi: 32 orang, orang berdiri dan dalaman
Semoga benih yang disemai dalam persidangan tahun ini akan berjaya membuahkan hasil dan kerjasama antarabangsa yang efektif dalam perjuangan membebaskan rakyat Palestine daripada penindasan dapat dijalin.
Imej mungkin mengandungi: 35 orang, orang berdiri dan orang ramai


No comments: