KERAJAAN MASIH BERLEMBUT DENGAN PENJAWAT AWAM


Image result for kakitangan awam



Jika REFORMASI mahu berjalan lancar, tukar saja pegawai yang pro regim kleptokrat dan turunkan gred. Mereka itu pengacau kelancaran program kerajaan!
Ramai dari menteri masih lagi menyimpan pegawai yang menjadi duri dalam daging. Pegawai ini masih anti kepada Pakatan Harapan kerana menjatuhkan regim lalu yang mana mereka bebas melakukan aktiviti salahguna kuasa dan rasuah.
Lihat saja di KKM, program melibatkan kerajaan sendiri telah diboikot tanpa menyiarkan secara langsung di tv , pada hal ianya melibatkan aktiviti kerajaan.
Terdapat juga laporan pegawai yang melakukan sabotaj terhadap menteri malah timbalan perdana menteri juga. Kenapa mereka seberani itu melawan? Kerana Pakatan Harapan masih berlembut dan tidak mahu menganiaya sesiapa dari kalangan penjawat awam.
Sepatutnya, jangkamasa 10 bulan ini, pembersihan telah selesai dijalankan dan kerajaan mudah untuk menjalankan tugas mengikut pelan dan dasar dengan mudah. Namun ia masih menghampakan. Rakyat resah kerana banyak program kerajaan sangat perlahan dan menteri dikecam setiap hari.
Sepatutnya, saluran komunikasi kerajaan sangat aktif menyampaikan maklumat kementerian dan menjawab fitnah dan laporan palsu. Mungkin akhir-akhir ini kelihatan media kementerian mula menjalankan kerja mereka, tetapi masih dalam keadaan longlai dan kurang berfungsi.
Rakyat mengharap kepada Pakatan Harapan. Jangan biarkan perasaan rakyat kecewa dan terus kecewa kerana bukan mudah untuk naikkan kembali kewibawaan jika ia semakin dipandang rendah.

No comments: