TU DIA.....BOLEH MASUK REKOD DUNIA NI....


Aku tak mahu ulas panjang bab Malaysia yang terkenal seantario dunia ni sebab memang kita tahu sejak zaman mahathir lagi semuanya besar,tinggi dan gah satu dunia dia buat..Jadi kes si saifuool ni aku anggap memang dahsyat..sebab malaysia bukan sahaja pandai mempromosikan bidang pendidikan,kesihatan dan lain2 bidang yang menakjubkan ...penemuan mcm kes DSAI ni juga antara keajaiban dunia.....Sperm idup lama....ha..ha...ha

kalau dulu dengan tilam-tilam masuk mahkamah....sekarang ni sperm idup lama kat luar....dahsyat betoi Malaysia ni....dan dalam banyak-banyak pakar yang dahsyat...pakar di Malaysia la yang dapat kesan sperm paling lama kat luar...fuhhhh.Jadinya aku cadangkan agar Malaysia yang pakar dalam bidang ini memperkenalkan satu bidang baru dalam bidang perubatan ...."spermlonglife tecnologi study"...
""B.ASexual Assault and Semen Persistence'" yang ditulis oleh GM Willot dan JE Ellard.Ingat pakar-pakar macam Mahathir jadi Censelor,Najib jadi Naib,Rosmah jadi penasihat, dan lain-lain yang terlibat boleh jadi dekan-dekan fakulti....kan ka baguih....

Dalam blog aku juga ada pelaq-pelaq mana ntah yang selalu menghantar komen yang bukan2...sengaja aku tak masukkan dalam ruang komen bukan soal kebebasan media ...tapi komen orang yang tak berapa cerdik bagi orang cerdik membaca buat sakit hati...jadi aku anggap sapa-sapa yang dok komen yang bukan-bukan dan tidak bersifat ilmiah ,jangan komen lah kalau setakat tak bubuh nama....tu banggang namanya.....

Dr McDonald: Kes Anwar, kes tunggal di dunia


Pakar DNA Australia Dr Brian McDonald menyifatkan kes liwat II membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di mana ahli kimia mampu menjumpai DNA dari rektum selepas 56 jam dan ditinggalkan 48 jam lagi secara terbuka, sebagai antara penemuan paling menakjubkan jika keputusan itu boleh dipercayai.


NONEDr McDonald berkata ia amat jarang sekali berlaku untuk menjumpai sperma selepas 113 jam berada dalam rektum, katanya merujuk kepada satu artikel 1997 yang ditunjukkan kepadanya dua hari lalu oleh pihak pendakwaan.

"Kes itu, bersama-sama dengan kes 1982 (yang sebelum ini menyatakan sperma boleh didapati selepas 65 jam), adalah hanya dua yang pernah didokumenkan. Dalam 99.9 peratus (kes), anda tidak akan dapat mencari sperma selepas waktu sebegitu lama.

"Walau bagaimanapun, kes (Anwar) ini merupakan satu-satunya (yang saya tahu) dalam dunia di mana sperma boleh dikesan selepas 56 jam dan diserahkan kepada ahli kimia dua hari kemudian, di mana anda masih boleh menemui sampel DNA yang baik," katanya.

NONEBeliau berkata demikian bagi menjawab soalan dari Ramkarpal Singh semasa pemeriksaan-balas hari ini.

Dr McDonald, dua hari lalu bersetuju dengan cadangan yang diajukan oleh Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (kiri), berhubung penemuan berkenaan berdasarkan artikel yang bertajuk 'Sexual Assault and Semen Persistence' yang ditulis oleh GM Willot dan JE Ellard.

McDonald berkata sepanjang pengetahuannya dan mengikut beberapa jurnal, DNA yang masih dalam keadaan baik boleh didapati pada sampel yang diperolehi dari rektum selepas lapan jam.

No comments: