AMK SAMPAIKAN BANTUAN KEPADA KAUM INDIA SEMPENA DEEPAVALI






PERMATANG PAUH-AMK Cabang Permatang Pauh telah mengadakan lawatan dan ziarah dari rumah ke rumah kaum India terutamanya bagi ibu tunggal dan juga yang tidak berkemampuan apabila munculnya hari Deepavali yang semakin dekat.Program anjuran AMK ini diketuai oleh Ketuanya Sdr Amir Ghazali dan juga AJK AMK cabang Permatang Pauh.

Program AMK ini berterusan dari masa ke semasa menziarahi kaum India dan juga lain-lain kaum apabila munculnya sesuatu perayaan.Menurut Sdr Amir Ghazali lagi,perayaan Deepavali yang semakin dekat ini akan memberikan sinar buat kaum India yang kurang berkemampuan apabila bantuan yang diberikan ini kepada 20 penerima sumbangan bantuan hari Deepavali pada kali ini.Mereka semua adalah ibu tunggal yang patut mendapat bantuan.

Salah seorang yang menerima bantuan ialah Gayatri A/P Subramanian 64 tahun berterima kasih dengan bantuan yang tidak dijangka ini kerana menurut beliau ini adalah kali kedua beliau mendapat bantuan ini .Sebelum ini beliau tidak pernah menerima bantuan walau dari MIC sekali pun.


Pn Subhashini A/P Muruga juga menjelaskan bahawa beliau bersama anak-anak akan menyambut dengan ala kadar seperti tahun-tahun sebelumnya kerana menjadi kebiasaan bagi mereka menyambutnya dalam keadaan sederhana.beliau yang kematian suaminya mendakwa tidak pernah endapat bantuan sebegini.Ini adalahkali kedua ia mendapat bantuan. Sebegini.

No comments: