MAKNA KATA ADA DUA HUKUM LAH. SATU PAS BUAT UNTUK KAPIAQ. KALAU KONONNYA KERAJAAN BUAT UNTUK ISLAM. JADI DI BACHOK TU KAPIAQ LA YA YANG RAMAI RAMAI TU.
Lepas konsert Coldplay, pertandingan Ratu Cantik pula, kata lebai. Tapi lebai skip satu. Tak sebut lak konsert terkinja-kinja di Bachok tu.
Apa? Terkinja-kinja di Bachok tu untuk orang bukan Islam je? Ha macam tu la pertandingan Ratu Cantik tu. Oktoberfest pun sama. Tapi yang tu lebai dan walau melompat macam kena kena belacan. Yang jadi di Kelantan buat tak nampak eh?
Isunya di sini bukan konsert tapi sifat hipokrit lebai yang cari makan dengan mencari salahkan orang tapi dalam masa yang sama, diri sendiri tak kurang maksiatnya tapi disorok sebalik jubah dan serban. Bila hati sehitam arang. Guane boh?
Raja Gelap II
.
PAS KATA KOSTUM COLDPLAY BUKAN DAJJAL
Adrian Lim
Bagaimanakah rupa dajjal?
Dajjal memiliki mata yang buta di sebelah kanan.
Adapun mata kirinya cacat.
Tidak ada hadis mengatakan mata dajjal adalah satu di bahagian tengah.
Kostum yang dipakai oleh Chris Martin Coldplay satu mata kat tengah.
Tidak ada mata kanan yang buta.
Tidak ada mata kiri yang cacat.
Takde langsung ciri-ciri dajjal seperti yang sedang difitnah oleh golongan “holier than thou”.
Ye. Saya bukan Muslim. Sebab itu saya tidak buat palatao dalam bab-bab agama ini. Saya memilih untuk merujuk dengan orang yang lebih arif dalam bab ini sebelum menulis dan berkongsi.
Saya rujuk perkara ini dengan seorang Ustaz.
Nama dia Ustaz Syarhan Humaizi Halim.
Ustaz Syarhan merupakan pemimpin PAS dan Ketua Pengarah PASTI.
Ciri-ciri dajjal di atas itu ditulis oleh Ustaz berpandukan Al Quran dan hadis.
Tok Lebai sambil memetik hadis dah kata kostum yang dipakai Chris Martin Coldplay itu bukan dajjal.
Walaun walauntit dan golongan “holier than thou” yang menuduh Chris Martin Coldplay pakai kostum dajjal pula rujuk tulisan dan kitab apa?
Mereka baca Quran ke baca dalil penunggang agama selama ini?
COLDPLAY DAN OKU
Adrian Lim
Coldplay memperkenalkan sign language dalam setiap konsert mereka di seluruh dunia sejak Mei 2022.
Tujuannya supaya OKU, khususnya golongan pekak dan mempunyai masalah pendengaran tidak tersisih daripada muzik mereka.
Selain Chris Martin mendedikasi sebuah lagu penuh dalam sign language, di beberapa konsert terpilih, beberapa sign language interpretor juga diupah untuk buat sign language untuk semua lagu yang dinyanyikan. Lebih kurang macam kat TV Berita ada sign language interpretor kat bawah tu.
Lagu yang baru-baru ini viral dan difitnah kononnya Coldplay ajak peminat mereka sembah dajjal, sebenarnya sign language lagu “Something Just Like This”.
Lirik dalam bahasa Inggerisnya boleh didengar dalam audio.
Ada “Hercules”, ada “Spiderman”, ada “Batman”.
Saya telah terjemahkan lirik lagu berkenaan kepada bahasa Melayu.
Lagu “Something Just Like This” sebenarnya berkisar tentang seorang jejaka yang tidak confident dengan dirinya.
Jejaka tersebut berasa kerdil, emo dan tidak yakin diri kerana tidak mempunyai kebolehan luar biasa seperti Hercules, Spiderman, Batman.
Namun, gadis yang disukai jejaka tersebut meminta jejaka itu jangan bersedih. Gadis itu berkata dia bukannya mencari teman yang mempunyai superpower seperti superheroes, sebaliknya cuma mahukan teman yang bersedia menemaninya.
Lagu tersebut ada part sedih (part jejaka itu emo sebab berasa kerdil berasa tidak mempunyai superpower), tetapi di sebalik part sedih ada juga sinar harapan (part gadis itu menyatakan dia cuma nak teman yang normal teman yang sanggup menemaninya).
Mesej yang disampaikan oleh Coldplay kepada pendengar ialah dalam kesedihan, kegelapan dan keadaan hendak putus asa, cubalah berfikiran positif dan terbuka.
Takde kena mengena dengan dajjal ke iluminati ke sembah aku ke apa.
Tapi….. tetapi…. Edit video fitnah dan sebar video fitnah itu confirm dajjal.
Bab kostum Chris Martin dengan satu mata apa pula? Dajjal?
Tak. Topeng itu takde masalah.
Dalam hadis disebut dengan jelas.
Dajjal ada dua mata.
Mata kanannya cacat.
Adapun mata kirinya buta.
Takde hadis mengatakan mata dajjal sebiji kat tengah.
Kostum Chris Martin mata sebiji kat tengah. Takde langsung ciri-ciri dajjal seperti yang dijelaskan dalam hadis.
Benda ni bukan saya cakap. Benda ni saya rujuk seorang Ustaz merangkap pemimpin PAS merangkap Ketua Pengarah PASTI.
Korang baca sendiri -> https://www.facebook.com/share/p/mh4jdEMKpu9bgK6o/?mibextid=WC7FNe
SENDIRI BUAT SENDIRI LANGGAR. BANGSA ASING LIHAT . MACAMANA NAK DAKWAH.
Adrian Lim Chee An
Seperti RUU355, Garis Panduan Enakmen Kawalan Hiburan Kelantan telah dikatakan oleh sesetengah pihal sebagai pelaksanaan undang-undang dan perintah Allah.
"Membangun bersama Islam".
Mereka kata begitu, kita ye ye je lah. Jangan pertikai para alim agamawan. Kita anggap benar.
Dalam Garis Panduan Enakmen, tiga perkara disebut dengan jelas:
3.2 (i). Persembahan oleh perempuan cukup umur adalah DILARANG
3.2 (ii). Pergaulan bebas di antara lelaki dengan perempuan tanpa batas syarie adalah DILARANG
3.2 (ii). Persembahan oleh wanita mendedah aurat adalah DILARANG
Tetapi ketiga-tiga garis panduan ini dilanggar habis dalam Pesta Terkinja-kinja di Bachok, Kelantan pada 24 November lalu.
So what is the point of buat "Undang-undang Allah" kalau Pesta Terkinja-kinja boleh diadakan, tayang aurat dibenarkan, pergaulan bebas di antara lelaki perempuan dibenarkan?
Baik mansuh je lah Enakmen Kawalan Hiburan itu.
Jangan normalisasikan hedonisme!!!!!!!
KERANA TERLALU BERLEMBUT
Jamzuri Ardani
Antara sebab kita perlu bersungguh-sungguh menghapus pemikiran politik ghuluw ini ialah kerana ia mendorong kepada tingkah laku yang ganas.
Walaupun mungkin pada mulanya ia kelihatan kecil dan terpencil, lama kelamaan ia boleh menyebabkan negara terkucil.
AWAT PUAK LEBAI & WALAUN SUKA UGUT2 BUNUH PMX?? 😅
Saya TERIMA whatsapp difahamkan oleh orang yng forward begini :
"Salam ustaz2 Maktab Mahmud Kulim bersembang"
******
Betul tak apa yg saya kata sebelum ni? Sbb PMX berlembut sgt, mereka go next level. Kalau benda mcm ni DS Saif TAK tahu memg sucks ler. Saya minta geng Kedah yg forward pd saya bg jer pd PKR Kedah suruh dia org buat police report.
SS tu Benar atau tidak, ia memerlukan siasatan polis. Kalau dok edit2 SS bab ugutan bunuh ni kerja GILA. Semakin galak PEMBENCI PMX buat Ugutan Jenayah di bawah Seksyen 506 & 507 Kanun Keseksaan.
Saya rasa Menteri dan pimpinan PDRM pun dah tahu bab ugutan ni dan akan ambil tindakan.
InsyaAllah.
- Zus Din
27112023
NOOOHHHH-
Tu lah.. kalau dah munafiq, sekejap je Allah tunjuk.. ooo.. Coldplay Haram.. kerasplay boleh pulak diizinkan..🤣🤣🤣🤣.. khuwarij memang begitu..😁
TUUU DIAAAA- KONSERT HALAL...
Setelah disahihkan kebenarannya. Saya kongsikan video Konsert yang dibuat di Bachok Kelantan pada 24 Nov 2023. Dua hari lepas konsert Coldplay. Dah masuk surat khabar Harian Metro. Saya kongsikan link di bawah.
Saya siap2 payung geng pajak otak dan penunggang agama. Alasan kenapa Konsert Perempuan Seksi di Kelantan ni jadi halal dan toyibban. Ini akan jadi alasan mereka:
1. Kerajaan Negeri manalah ada kuasa untuk hentikan konsert pihak swasta.
2. Biarlah, negeri ni ada kaum Cina dan Siam. Depa pun nak pergi konsert jugak.
3. Ni dosa peribadi, depa tanggung sendiri. Takde kaitan dengan Kerajaan Negeri
Macam pernah ku dengar kan? 😂😂😂😂
Kita pun faham rakyat Kelantan pun nak berhibur. Nak konsert juga. Cuma yang kita tentang sifat hipokrit dan munafik penunggang agama.
Konsert ini hanya haram di KL, Selangor dan Penang.
Tempat depa diharuskan pula. Katanya, kita raikan kepelbagaian agama✌🏼
Cheh… pulak?!
~LM~
KEH,KEH..KEH.,BODOWNYA ..
Tengok betapa teruknya geng pajak otak (GPO) memandirkan umat.
Showmanship pakai costume alien dan buat bahasa isyarat, diaorg punya spin katanya video Dajjal.
Sekali KJ pun kena tempias dalam video tu.
Teruknya propaganda membodohkan umat. Katanya lirik dan bahasa isyarat tu suruh kita sembah Makhluk Mata Satu dan keluar dari iman.
Walhal lyrics tu takde kena mengena. Cerita pasal lelaki nak mengorat perempuan tapi rendah diri sebab dia bukan super hero.
Ada pulak komen last sekali dalam video dari fake account mana. Mereka guna katanya menghina Rasulullah. Itu pun entah ye entah idak orang betul yang komen. Takpun black ops mereka saja. Fitnah seperti biasa.
Percayalah, set2 ni berpolitik guna isu ni sejak azali. Bila mereka berkuasa konsert Billie Ellish LGBT siap bawak bendera pelangi atas pentas. Depa buat dek je. Masa tu Islam tak terancam ke?
Nak berdakwah pun jangan sampai memfitnah dan buat cerita membodohkan umat.
Sesungguhnya, Jihad intelek ni kita kena mula dari sekarang. Jangan sampai GPO ni berjangkit ke keturunan kita. Rosak negara dibuatnya.
Salam hormat,
Liyana Marzuki
PM THAILAND UCAP TERIMA KASIH KEPADA PMX KERANA MEMBANTU PEMBEBASAN TAHANAN THAILAND
Tanpa Nama
Terima kasih Anwar Ibrahim . Kalau nak di harapkan dengan Adi awang atau Yidin memang tak buat, puak-puak tu suka sembang lebat kutuk belakang je, Anwar steady je cakap depan muka pemimpin-pemimpin dunia 🙂
PM THAILAND JAMU ROMBONGAN RAKAN RAKAN MENTERI
Saya dan rakan-rakan menteri yang ikut serta turut dijamu makan tengah hari oleh Perdana Menteri Thailand Srettha Thavisin di The Vista Hotel, Dannok. Semoga persahabatan kedua-dua negara terus utuh dan erat.
#MalaysiaMADANI
PERTEMUAN EMPAT MATA SELESAI BEBERAPA ISU YANG BERTERUSAN.
Usai merentas sempadan Malaysia-Thailand, saya langsung ketemu Perdana Menteri Thailand Srettha Thavisin dalam Sesi Pertemuan Empat Mata di Bangunan CIQ Sadao, Thailand.
Antara isu yang dibincang adalah:
1. Situasi di Palestin terutamanya mengenai tebusan warganegara Thailand yang berada di bawah tahanan Hamas dan Malaysia sedang melakukan yang terbaik bagi membantu pihak Thailand. Seramai 17 orang tebusan telah dibebaskan manakala selebihnya 15 orang masih ditahan di Semenanjung Gaza. PM Srettha telah menyampaikan terima kasih kepada Malaysia di atas segala bantuan dan sokongan yang diberikan dalam hal ini.
2. Situasi di Selatan Thai dan usaha ke arah keamanan di mana Malaysia komited dalam peranannya sebagai pemudahcara (facilitator), diketuai oleh Jen. (R) Tan Sri Zulkifli Zainal Abidin. PM Srettha menghargai peranan Malaysia dan Kerajaan Thailand pada hari ini telah melantik Ketua Perunding bagi pihak Thailand dalam proses keamanan di Selatan Thailand.
3. Malaysia turut memohon pertimbangan dari pihak Thailand untuk mempercepat projek jambatan (land-bridge) yang menghubungkan Rantau Panjang-Sungai Golok. PM Srettha bersetuju untuk memulakan projek tersebut seawal tahun hadapan, bersama-sama Malaysia.
PM Srettha dan saya turut berbincang hal-hal lain yang melingkungi hubungan dua hala Malaysia-Thailand. Insya-Allah, hubungan Malaysia-Thailand akan terus mekar dalam pelbagai sektor demi kepentingan rakyat kedua-dua negara.
#MalaysiaMADANI
HUBUNGAN DUA HALA DIPERTINGKATKAN DALAM.BERBAGAI BIDANG .
Pertemuan perwakilan dua hala antara Malaysia dan Thailand berlangsung setelah pertemuan PM Srettha dan saya di Kompleks CIQ Sadao di wilayah Songkhla, Thailand. Saya diapit Menteri Pelancongan, Menteri Kerja Raya, dan kedua-dua Timbalan Menteri Dalam Negeri dan Luar Negeri.
Kami membahas langkah-langkah tindak lanjut dari kunjungan PM Srettha ke Malaysia pada bulan Oktober 2023.
Kami turut membincangkan pembentukan Pasukan Tugas Bersama untuk meneliti dan meningkatkan hubungan dua hala dalam empat bidang yakni perdagangan dan pelaburan, pelancongan, pertanian dan keterjaminan makanan serta keselamatan negara.
Meskipun kedua negara adalah tetangga dekat, kami merasa bahawa kerjasama perdagangan dan ekonomi masih rendah. Malaysia dan Thailand setuju untuk mengadakan Jawatankuasa Perdagangan Bersama pada suku pertama 2024 untuk menyelesaikan masalah tertunda dan meningkatkan perdagangan dua hala. Kedua-dua kami juga bersetuju agar Dewan Perniagaan di peringkat negeri atau wilayah memimpin dalam meningkatkan perdagangan dua hala, terutama di wilayah perbatasan.
Mengenai projek penyambungan, Thailand bersetuju untuk mempercepat pembinaan Jambatan Persahabatan Kedua Rantau Panjang dan Sungai Golok.
Kedua pemimpin juga sepakat untuk mendirikan MoU tentang penanggulangan perdagangan haram dan pemburuan haiwan liar secara haram.
Thailand juga menyatakan minatnya untuk mencari bantuan dari Malaysia di sektor halal, terutama dalam proses piawaian dan pengesahan.
Kunjungan ini mencapai tujuannya dalam meningkatkan kerjasama yang sedia erat, khususnya dalam memaksimakan potensi manfaat dalam kerjasama perbatasan.
Malaysia sangat menghargai hubungan persahabatan dengan Thailand dan ingin melihat lebih banyak kegiatan di wilayah perbatasan yang dapat memberikan manfaat kepada kedua-dua rakyat Malaysia dan Thailand.
#MalaysiaMADANI
TUUU DIA RAMAINYA KAPIAQ PI TENGOK KONSERT DI KELANTAN
KONSERT NI KOT RASANYA KAPIAQ I TONTON.
Ni pasal konsert seksi dekat Kelantan tu. Aku tak nak ulas panjang. Cuma terfikir bila baca komen walaun ni.
Dia kata konsert tu cuma orang bukan Islam je yang pergi. Takde orang Melayu pergi sebab tak nampak yang pakai tudung. Ye juga.
Cuma nak tahu, lelaki Melayu Kelantan bertudung jugak ke? Sebab konsert seksi macam tu memang perempuan tak pergi la.
Jadi nak carik yang bertudung memanglah takkan jumpa. Jangankan bertudung, yang berkopiah pun takkan jumpa. Dia pecat kopiah siap-siap sebelum masuk. Macam Pak Maon.
Hujah tu tak kuat. Melainkan kalau buat di kawasan tertutup, nak masuk kena tunjuk IC macam beli arak. Baru boleh pakai hujah walaun ni. Guane boh?
Raja Gelap II
.
PMX KE SEMPADAN SIAM
Tiba di Alor Setar pagi ini untuk lawatan satu hari ke sempadan Malaysia-Thailand di Bukit Kayu Hitam dan Sadao di mana saya dijadualkan akan ketemu Perdana Menteri Thailand Srettha Thavisin bagi mendepani beberapa isu mendesak yang menjadi kepentingan kepada kedua-dua negara tetangga dan sahabat.
#MalaysiaMADANI
SKANDAL. AMAN PALESTIN
JUWAIRI MD YUSOF
24 Nov 2023, SPRM menyita 4 ketul jongkong emas 1 KG gred 999.9 daripada pejabat Aman Palestin.Kalau ikut harga semasa, harga 1 gram emas 999.9 adalah RM327/g.Jadi 4 jongkong emas tu nilai dia sekitar RM1.3 juta weh.AMAN PALESTIN nak buat apa jongkong emas itu? Tahukah anda orang bagi derma suruh hantar ke F@lestin bukan suruh beli JONGKONG EMAS gold bar.Itu yang SPRM jumpa sebab simpan kat HQ.Dalam laci rumah kita taktau.
Beberapa syarikat utama yang SCRUT dapat trace untuk Abdullah Zaik:
1. Benua Sunda Carigali 2 Sdn. Bhd. - Buat mining dan quarrying.
2. Benua Sunda Niaga Sdn. Bhd. - Buat mining quarrying lagi!
3. Alaf Ideal Sdn. Bhd. - Mining gold! Wow!
4. Akademi Menembak LT Adnan Sdn. Bhd. -
5. Berkat Ikhwah Sdn. Bhd. - Event dan production company.
6. Medi-Circle Sdn. Bhd. - Ni syarikat yang ada share merata-rata melalui group Az-Zahrah.Termasuk Studio Kembara.
Banyak ENTITI SPRM kena bawa PDRM masuk serbu dan sita lagi ni contohnya
ISMA - Ikatan Muslimin Malaysia. Puak usrah utama.
MUIS - Majlis Ulama’ ISMA. Ayatolla-ayatolla yang lebai akan duduk dalam ni.
Pembina - Usrah pemuda. Di sekolah ada Kelab Remaja ISMA (KRIM).
BERJASA - Wadah Politik. Dulu diorang bawa agenda Arus Baru. Tapi semua calon kalah hilang deposit.
I-MEDIK - Tempat doktor-doktor ISMA bawa agenda sebagai doktor dan buat program atas nama doktor-doktor.
I-PEGUAM - Tempat peguam-peguam ISMA bersuara atas nama peguam. Buat event, atas nama peguam-peguam.
I-GURU - Chairman dia, Ustaz Azizee Hassan. Lebai ISMA juga.
YAYASAN IKHLAS - Entiti lain collect derma, buat kebajikan. Kepala dia, Dr. Zainur Rashid, ayatolla ISMA.
YAYASAN MAGHFIRAH - Lagi 1 entiti collect derma, buat kebajikan. Kepala-kepala dia, budak-budak PEMBINA.
TV PERTIWI - Media diorang yang bawa agenda diorang dan promot lebai-lebai diorang. Kenapa taknak pakai nama TV ISMA ya? Mana dapat fund nak run?
DARUL INSYIRAH - Ni aku simpan. Nak tau siapa punya? Nanti aku keluarkan. Korang rilex dulu.
Patutlah ada puak sakan menunggang air mata rakyat PALESTIN dan konco2 mereka buat demo isu itu,berhimpun isu ini sesuka hati rupa rupanya semuanya dari puak yg sama ja.
Lihat https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=388291593530240&id=100070482068557&mibextid=WC7FNe
KERETA BANYAK ,BINI BANYAK NAK SUBSIDI MARHAEN. TAK MALU KE ?
GAMBAR SEKADAR HIASAN
Merasionalisasikan subsidi memang langkah yang tak popular. Tapi tak popular pun, langkah ini tetap perlu diambil.
Subsidi bersasar penting supaya subsidi tidak disia siakan untuk menanggung orang yang mampu beli pada harga penuh.
Lebih malang lagi, bila golongan tak memerlukan ni yang lebih banyak dapat subsidi berbanding pihak yang sepatutnya.
Contoh macam RON95. Mampu pakai kereta mahal macam Mercedes bukti yang mereka tidak perlukan bantuan kerajaan.
Tapi tanpa subsidi bersasar, orang kaya ini masih lagi dapat isi minyak bersubsidi. Bukan itu je, kereta dia pun 'makan minyak' lagi banyak dari kereta yang B40/M40 pakai.
Jadi tak adillah. Golongan yang kaya raya macam ni buat apa kerajaan nak bagi derma. Dapat lebih dari orang susah pulak tu!
Yang bukan golongan kayangan, usah risau dengan rasionalisasi subsidi ni. InsyaAllah tak terjejas. Dan Walaun yang naik Honda C-70 pun tak payah tolong jerit untuk lebai mecedeh. Guane boh?
Raja Gelap II
.
DR AGUS, TOLONGLAH SAYANG BANTU POLIS CARI WAHAB!!
Setelah seminggu masa berlalu, individu penting dalam siasatan pihak polis berkaitan “video Wahab” iaitu Abdul Wahab Abdul Kadir Jilani, masih lagi belum muncul untuk diambil keterangannya.
Pihak polis juga seperti sudah buntu untuk mengesan dan mencarinya.
Kali terakhir beliau muncul ialah ketika sidang media bersama Prof Dr Mohd Agus Yusof di sebuah hotel di Bangi, minggu lalu.
Sehubungan itu, pihak polis meminta agar Wahab segera tampil untuk diambil keterangannya, terutama untuk mengesahkan peranan “Mr H” dalam kontroversi video tersebut.
Ketua Polis Negara Razarudin Husain berkata, pihaknya menerusi Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman cuba menggunakan pelbagai cara dalam usaha mengesan penolong pegawai Jabatan Komunikasi Komuniti (J-Kom) itu.
“Meskipun sudah dipanggil untuk membantu siasatan, Wahab masih belum tampil untuk membantu polis berhubung siasatan kes berkenaan.
“Kita menggunakan pelbagai cara termasuk menghubunginya, namun telefon bimbit miliknya dimatikan,” kata beliau.
Menurut Razarudin lagi, usaha polis mengesan Wahab melalui peguamnya juga menemui jalan buntu.
“Justeru, saya meminta kepada Wahab untuk segera tampil untuk proses rakaman percakapan bagi membantu siasatan sekaligus menyelesaikan kes berkenaan dalam kadar segera.
“Maklumat dan keterangan daripada Wahab amat penting sekali gus dapat mengesahkan peranan ‘Mr H’ dalam kes berkenaan,” katanya.
Wahab…Oh Wahab…mana kamu pergi?
Kenapa bersembunyi?
Polis bukan nak tangkap kamu, sebaliknya cuma nak ambil keterangan daripada kamu saja?
Maka, nak takut apa?
Begitu pun, oleh kerana sudah seminggu polis gagal mengesan Wahab, mungkin dalam hal ini, sudah tiba masanya dan amat perlu untuk Dr Agus sendiri tampil membantu pihak berkuasa.
Jika sebelum ini Dr Agus berjaya membawa Wahab hadir ke sidang akhbar bersamanya, barangkali beliau tahu dan ada cara untuk mencari lelaki berkenaan.
Mungkin Dr Agus juga tahu di mana tempat tinggalnya, siapa kawan-kawannya atau lain-lain maklumat mengenai Wajab, meskipun telefon bimbitnya kini dilaporkan telah dimatikan.
Tolonglah Dr Agus…hanya padamu sayang satu-satunya harapan yang tinggal sekarang ini!! – ShahbudinHusin 26/11/2023.
https://shahbudindotcom.net/2023/11/26/dr-agus-tolonglah-bantu-cari-wahab.html
KENALI DAJJAL SEBENAR
Yang tahu Dajjal mata satu ni, kita muslim. Dan ia berdasarkan hadits baginda Nabi saw. Setahu aku, dalam agama Kristian tak ada dajjal. Ada makhluk mata satu tapi ianya monster, bukan macam yang kita faham (Cyclops dari kepercayaan Greek).
Nostradamus ramal akan datang 3 Antichrist. Dua dah lepas, sedang tunggu yang ketiga. Antichrist ni bawa kemusnahan macam Dajjal juga. Tapi setakat yang aku tahu, Antichrist ni macam manusia biasa. Aku mungkin salah tapi ini berdasarkan pembacaan aku.
Mata satu yang ada pada banyak lambang Amerika Syarikat pula melambangkan 'all-seeing eyes', yang Maha Melihat, yang memerhatikan setiap perbuatan manusia. Bukanlah melambangkan Dajjal juga.
Jadi yang sensitif dengan mata satu ni cuma kita. Memang patut pun kita berwaspada pada si mata satu ni. Tapi bukanlah sampai prejudis hinggakan kalau ada je mata satu, terus kata agenda Dajjal.
Bro, kalau Dajjal tu mudah kita kenal, InsyaAllah tak ramai yang sesat. Masalahnya Dajjal nanti datang dalam bentuk yang manusia mudah percaya. Ramai ingat Dajjal tu warak. Sebab tu ramai yang ikut.
Kalau bimbangkan Dajjal, bukan dengan menuduh semua orang lain tu Dajjal. Sebaliknya jaga amalan kita. Perbanyakkan zikir, bukan banyakkan fitnah. Tingkatkan amalan, bukan tambahkan seranah.
Masalahnya, yang risau dengan godaan Dajjal inilah yang sibuk buat perangai Dajjal. Adu domba, fitnah, hasut perpecahan, tanam syak wasangka termasuk taqlid buta. Nak selamat dari godaan Dajjal macam mana kalau begitu? Guane boh?
Raja Gelap II
.
LAGI KECAM WALAUN BODO
Jamzuri Ardani
Sehari dua ni saya dengar ramai juga walaun yg hentam kerajaan pasal perlaksanaan IDN nie. Itu tak kena. Ini tak kena.
Kami pun dulu pembangkang. IDN nie projek nasional. Masa kamu jadi kerajaan pun, usaha-usaha ke arah perlaksanaannya berjalan macam biasa. Kami tak bangkang bodoh macam kamu.
Semua benda nak bangkang ... meluat!
SAPA KATA KELANTAN TAK ADA HIBURAN.TU SUARA SETAN..KAH..KAH..KAH
ISHHHH- TAK MEMBACA. WALAUN NI.
W.Faudzin
Menyalak walaun sembang pasal ID Digital. Kononnya bahayalah...kebocoran data lah...kebocoran maklumat peribadi lah...agenda yahudi lah....
Cuma walaun bangang ni.lupa satu perkara je. Perancangan tu dah bermula di era kerajaan tebuk atap kamu lagi...waktu tu kamu belum bangang lagi ke??? Hahaha...
LIHAT BAGAIMANA CEKAP KERAJAAN PERPADUAN
Alhamdulillah.
Terbaik kerajaan Perpaduan Malaysia Madani dan Menteri Nik Nazmi
Banyak jasa dan kebaikan yang dapat hasil dari lulus dan siapnya projek ini untuk rakyat Kelantan.
LANGKAH SETERUSNYA, MAHIADDIN KINI WAJIB AMBIL JAWATAN KETUA PEMBANGKANG DARIPADA HAMZAH
Bagi sesiapa yang pernah berjumpa dengan Mahiaddin Md Yasin, mereka pasti sedar topik pengalamannya selama lebih 40 tahun dalam politik adalah antara tajuk perbualan yang jarang tidak disentuhnya.
Presiden Bersatu itu ternampak amat berbangga dengan pengalaman tersebut, terutama selepas berjaya menjadi Perdana Menteri.
Ini sekaligus memberi maksud bahawa banyak kejayaannya dalam dunia politik, terutama kelicikan “memotong di korner” untuk menjadi Perdana Menteri pada 2020 lalu adalah dirangsang serta dipandu oleh pengalamannya yang cukup lama itu.
Setelah gagal bertahan lebih lama di singgahsana kuasa dan kemudian gagal juga untuk menjadi Perdana Menteri buat kali kedua selepas PRU15 lalu, Mahiaddin dalam sejak akhir-akhir ini berdepan satu lagi cabaran untuk cuba diketepikan daripada mengetuai parti yang sedang diterajuinya.
Dalam kalangan Bersatu sendiri, ramai yang melihat beliau sudah tidak relevan untuk memimpin Bersatu dan PN bagi menghadapi PRU16, bukan saja disebabkan beberapa kegagalannya kebelakangan ini, malah ditambah dengan kes mahkamah yang sedang dihadapinya.
Selain itu, isu menantunya yang melarikan diri ke luar negara dan gagal dikesan sehingga kini lebih menjadikan bebannya membukit untuk terus relevan mengemudi kejayaan parti.
Untuk itu, bukanlah rahsia lagi bahawa Hamzah Zainuddin, Setiausaha Agung Bersatu dan Ketua Pembangkang di Parlimen dilihat sebagai pemimpin yang layak untuk menggantikan Mahiaddin.
Mahiaddin sendiri dilihat sedar hakikat itu di mana di beberapa hari sebelum Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu diadakan, beliau sendiri membayangkan kesediaan untuk berundur, cuma mahukan proses peralihan harus dilakukan dengan lancar.
Dalam ucapan perasmian perhimpunan tahun parti Jumaat lalu pula, Mahiaddin akhirnya membuat pengumuman tidak akan mempertahankan lagi jawatannya.
Ramai yang melihat pengumuman itu dibuatnya kerana sedar beliau sedang sedang berada di laluan yang sempit untuk mara ke hadapan.
Terbukti akhirnya pengumuman itu hanyalah taktik dan strategi untuk memancing hati perwakilan, sudah tentu disertai gerakan yang disusun secara diam-diam melalui ucapan perwakilan, mesyuarat khas secara tergempar dan seterusnya keputusan Perhimpunan Agung yang membuat ketetapan menolak keinginan Mahiaddin untuk berundur itu.
Sebagaimana diduga, Mahiaddin sudahnya akur untuk tidak berundur, sebaliknya setuju mempertahankan lagi jawatannya pada pemilihan parti tahun depan.
Terbukti di sini, pengalaman selama lebih 40 tahun dalam politik itu memberi satu lagi kejayaan buat Mahiaddin.
Mahiaddin akhirnya berjaya melakukan Pusingan U di laluan yang dilihat makin sempit di hadapannya untuk kekal lagi menerajui Bersatu dan PN serta sudah tentu akan dinamakan sekali lagi sebagai calon Perdana Menteri pada PRU16 tahun 2027 akan datang.
Dalam hal ini, apa yang Mahiaddin perlu lakukan seterusnya?
Bersama kejayaan kekal lagi memimpin parti dan menyingkirkan ancaman Hamzah daripada mencabarnya, Mahiaddin kini tiada pilihan lain jika ingin terus dilihat lebih berwibawa memimpin PN mendepani PRU16 melainkan dengan turut sama memegang jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen.
Mahiaddin perlu mengambil jawatan tersebut daripada Hamzah tanpa kompromi dan tanpa ada perasaan kesian sedikit pun.
Beliau dalam hal ini harus sedar bahawa cabaran di depannya adalah besar, selain memenangi PRU16, adalah juga untuk membebaskan diri dan menantunya daripada cengkaman kes mahkamah yang sedang dihadapinya.
Lihat bagaimana Anwar Ibrahim berjaya memperolehi pengampunan dan Zahid Hamidi memperolehi DNAA, semuanya adalah melalui kuasa politik dan kejayaan berada sebagai sebahagian daripada
kerajaan.
Maka, untuk PRU16 akan datang, Mahiaddin harus merangkum semua kekuatan yang ada disekelingnya untuk memperolehi kuasa dan matlamat membebaskan dirinya.
Hanya dengan menambah jawatan Ketua Pembangkang dalam koleksi dirinya saja dilihat mampu memberi lebih kekuatan ke arah matlamat itu.
Lagi pun, dengan terus membiarkan jawatan Ketua Pembangkang dipegang Hamzah, hodohnya PN di mata rakyat ialah gabungan itu seolah-olah ada dua nakhoda dalam kapal yang sama.
Bagi tujuan melicinkan lagi Bersatu dan PN serta memudahkan Mahiaddin mengambil alih jawatan Ketua Pembangkang itu, beliau juga tiada pilihan selain perlu melucutkan Hamzah daripada terus memegang jawatan Setiausaha Agung Bersatu dan Setiausaha Agung PN.
Kedua-dua jawatan itu lebih wajar untuk Mahiaddin serahkan kepada Azmin Ali yang diketahui kebih tersusun, lebih kemas dan lebih teliti dalam gerak kerjanya politiknya selama ini, malah sejak bersama PKR lagi.
Dalam fasa menuju PRU16, Hamzah barangkali cukup sekadar diberi jawatan Bendahari Agung saja, itu pun jika Mahiaddin masih ada sedikit simpati dan kesian kepadanya. – ShahbudinHusin 26/11/2023.
https://shahbudindotcom.net/2023/11/26/langkah-seterusnya-mahiaddin-kini-wajib-ambil-jawatan-ketua-pembangkang-daripada-hamzah.html
Apabila lebai cuba menunggang agama.
Zaman dia halal
Zaman orang lain haram.
Negeri dia halal,
Negeri orang haram.
Dia sanggah mufti halal,
Orang sanggah mufti haram.



















































