SURUH SEKOLAH HANG MALAS.. SOH ANGKAT DAN KAIT SAWIT KAU CUCUK DADAH, SOH NOREH KAU MALAS BANGUN PAGI... TAPI KO NAK JUGA ULAS BAB CUKAI BAGAI....


 Main sangat isu hutang RM83 juta wang cukai oleh UTAR ni. Aku tengok yang selama ni buat posting ala ala cerdik pun sama 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗯𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻𝗴 disebabkan isu ni.



Sebenarnya sebelum ini akaun 𝗨𝗧𝗔𝗥 dan 𝗨𝗧𝗔𝗥𝗘𝗙, iaitu yayasan yang menguruskan UTAR digabungkan. Pengecualian cukai 𝗵𝗮𝗻𝘆𝗮 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗶𝗻𝘀𝗶𝘁𝘂𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗶𝗱𝗶𝗸𝗮𝗻.


Maka diarahkan pengasingan akaun. Selepas itu baru penghapusan cukai itu dibenarkan. Sebelum ini bukan hanya UTAR dapat pengecualian, sekali UTAREF pun dapat.


Jadi di mana salahnya sampaikan ada kata boleh buat car untuk 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗶𝘁 atau 𝙢𝙤𝙣𝙚𝙮 𝙡𝙖𝙪𝙣𝙙𝙚𝙧𝙞𝙣𝙜m


Sepatutnya tanya kerajaan terdahulu, kenapa tidak ada pengasingan sebelum ni. Kenapa dengan UTAREF pun dapat pengasingan cukai. Bukannya sekarang ni.


UTAR 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻𝗻𝘆𝗮 IPTS yang 𝗯𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝘀𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴𝗮𝗻. UTAR, walaupun swasta, yurannya tidak semahal IPTS yang lain. Atas sebab itulah keputusan ini dibuat.


Pendidikan adalah 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻 𝗯𝗮𝗴𝗶 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮. Graduan universiti adalah 𝗮𝘀𝗲𝘁 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 dalam usaha menarik pelaburan. Kalau rakyat sesebuah negara 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗿𝗮𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝘁 𝗿𝗲𝗺𝗽𝗶𝘁 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗼𝘀𝗶𝗮, mana pelabur nak masuk.


Lebai (dan walaun) yang main isu ni menampakkan lemahnya otak dan daya pemikiran mereka sekaligus 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝘀𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝘁𝗮𝗸 𝗹𝗮𝘆𝗮𝗸 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗽𝗲𝗺𝗲𝗿𝗶𝗻𝘁𝗮𝗵.


Kalau kepala bersarang dengan 𝘀𝗲𝗻𝘁𝗶𝗺𝗲𝗻 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗻𝗰𝗶𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗽𝗿𝗲𝗷𝘂𝗱𝗶𝘀 𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝘂𝗺𝗮𝗻, memang jahanam la negara kalau mereka memerintah. Sebab tu wajib tolak PAS. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.