HADI AWANG PATUT SEDO DAN PAHANG... RAKYAT MALAYSIA DAH CERSIK. BUKANG JADI BELUKANG PECAH BELAH MASYARAKAT

 


Jelas. Ini sepatutnya menjawab tohmahan kononnya ada 𝘂𝘀𝗮𝗵𝗮 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗺𝗲𝗻𝘂𝗸𝗮𝗿 𝘀𝘁𝗮𝘁𝘂𝘀 𝗮𝗴𝗮𝗺𝗮 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 di negara ini.



Selagi ada 𝗥𝗮𝗷𝗮-𝗥𝗮𝗷𝗮 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂, tak semudah itu untuk usik 5 perkara yang disenaraikan di bawah. Kelulusan ⅔ parlimen pun 𝘁𝗮𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗺𝗽𝘂 𝘂𝗯𝗮𝗵 perkara-perkara ini 𝘁𝗮𝗻𝗽𝗮 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗲𝘁𝘂𝗷𝘂𝗮𝗻 𝗸𝗲𝘀𝗲𝗺𝘂𝗮 9 𝗥𝗮𝗷𝗮-𝗥𝗮𝗷𝗮 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂.


Kerana itu Raja-Raja Melayu punyai peranan penting dalam perlembagaan. Sebab mereka adalah benteng terakhir kita. Dan sebab itulah Raja-Raja Melayu 𝗺𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗱𝗶𝗵𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗽𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝗿𝗮 𝗸𝗲𝗱𝗮𝘂𝗹𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮.


Atas sebab itu kerajaan tidak mahu isu 3R dimainkan sesuka hati. Kemuliaan dan kedaulatan institusi Raja Raja Melayu 𝗺𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗱𝗶𝗹𝗶𝗻𝗱𝘂𝗻𝗴𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻𝗸𝗮𝗻.


Tapi lihatlah sendiri siapa yang kerap 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝘂 𝗯𝗶𝗮𝗱𝗮𝗯 terhadap Sultan dan Istana? Mahiaddin dan Sanusi tu dari parti mana? 𝗣𝗲𝗻𝘆𝗼𝗸𝗼𝗻𝗴 𝗺𝗮𝗻𝗮 pula yang sering menghina dan mempertikai Sultan di media sosial?


Dan PN juga tolak MoU kerana 𝘁𝗮𝗸 𝗻𝗮𝗸 𝗱𝗶𝗵𝗮𝗹𝗮𝗻𝗴 dari bercakap isu 3R. Dah kenapa PN 𝗻𝗮𝗸 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 bercakap isu 3R? Siapa yang nak tukar perlembagaan ni? Takkan PH pertahankan institusi Di Raja jika PH berniat nak ubah perlembagaan yang perlukan persetujuan Istana?


Kalau tengok dari cara PN 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗲𝗹𝗮𝗸𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗶𝘀𝘁𝗮𝗻𝗮 (dalam isu darurat), 𝗯𝗶𝗮𝗱𝗮𝗯 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗿𝗵𝗮𝗸𝗮 (Sanusi dan Mahiaddin), nampaknya PN yang cuba nak kurangkan kuasa dan pengaruh Raja-Raja Melayu. Apa tujuan?


Lagi pula dengan pengaruh 𝗥𝗲𝘃𝗼𝗹𝘂𝘀𝗶 𝗜𝗿𝗮𝗻 yang jadi inspirasi sesetengah pemimpin PN, ada kemungkinan isu perlembagaan yang PN mainkan ni sebenarnya 𝗣𝗡 𝘀𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶 𝗯𝗲𝗿𝗻𝗶𝗮𝘁 𝗻𝗮𝗸 𝗯𝘂𝗮𝘁. Sebab tu dia selalu sebut. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.