UNTUNG KERAJAAN BILA WALAUN TAK MAHU DAFTAR. IKUT SUKA MUNG LE....ADA KERAJAAN KISAH KE MUNG ....BODOWWW.

 

Ramai walaun yang komen acah-acah risau tentang PADU ni. Konon sebab ada isu keselamatan data, tak nak daftar. Walaun tak cerita pulak PAS sendiri buat app yang tak diiktiraf Google Play. Yang itu walaun tak risau pula padahal lebih senang kena scam.


Ada juga yang bising sebab banyak nak kena isi. Dah macam borang sekolah katanya. Siap reka cerita kena isi tiap-tiap tahun. Ni satu lagi masalah. Isi dalam fon je pun. Ko tulis posting dan komen panjang-panjang di FB tu tak ada pulak bising. Apa jenis manusia ni?


Kadang tengok yang bising pasal PADU ni orang yang sama bising tengok subsidi dikebas oleh pihak yang tak sepatutnya. Dia juga yang marah warga asing beli minyak masak bersubsidi. Dia juga yang mengentan bila orang kaya isi minyak petrol RON95.


Jadi ko nak apa sebenarnya? Ko nak kerajaan letak penguatkuasa di setiap stesen minyak? Gila? PADU ni adalah caranya untuk kerajaan pastikan hanya rakyat Malaysia yang layak saja dapat nikmati hasil negara itu. Jadi berilah kerjasama sikit.


Buang sikit sifat malas tu. Malas tak bertempat. Tulis panjang-panjang dalam FB fitnah kerajaan boleh je. Isi maklumat dalam PADU mengeluh susah. Semua nak kena bersuap. Bak kata Abdul Wahub, unta padang pasir pun tak ada malas macam anta la.



Tak nak daftar tak ada hal. Bukannya kena denda pun. Rasa tak selamat, abaikan. Cuma nanti bila nama tu tercicir untuk dapat subsidi, jangan bising lak. Sendiri yang taknak daftar, sendiri tanggung akibat. Jangan nak salahkan kerajaan pulak masa tu nanti.


Bila ramai walaun tak daftar, maka kuranglah subsidi kerajaan kena beri. Bila kurang subsidi, maka kurang jugalah belanja kerajaan. So boleh kurangkan hutang. Makin kurang hutang, makin cerah masa depan negara dan anak-anak kita. Jadi baguslah walaun tak nak isi form PADU. Aku galakkan demi masa depan generasi akan datang. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: