NAMA KHALID ALWALID ADA LAH SEORANG PANGLIMA PERANG STRATEGIS BIJAKSANA...TAPI BUKAN MACAM KAT BAWAH NI. BODO..BANGGANG DAN TAK SEKOLAH...UUPPPSSSS

 

Logik walaun. Duit mesti datang dari sumber alam je. Kalau tak ada sumber alam mesti miskin. Sebab tu dia kata dia miskin sebab dinafikan royalti.


Sumber alam tu bonus. Tanpa sumber alam pun masih boleh jana pendapatan melalui industri dan apabila industri boom, cukai pun akan boom juga.


Kelantan mundur bukan sebab Selangor ambil duit royalti Kelantan. Di Selangor ada kawasan industri, ada pertanian, ada juga pelabuhan dan banyak lagi. Rakyat Kelantan yang tinggal di Selangor pun ada menyumbang juga dalam bentuk cukai.


Kelantan mundur sebab otak pemimpin Kelantan mandul. Tak mampu hasilkan buah fikiran yang mampu menjana pendapatan dan hasil buat negeri.


Gaji Adun naik. Kereta exco tukar baru. Tapi inisiatif untuk rakyat tak ada. Inisiatif tarik pelabur pun tak ada. Belanjawan pun defisit sepanjang masa.


Kenyataan walaun ini sebenarnya bukan sahaja ada unsur fitnah, bahkan merupakan hasutan kebencian yang boleh membawa pemusuhan antara negeri.


Semoga pemikiran yang kemetot seperti ini tidak berkembang biak kerana ianya sangat tidak sihat untuk perpaduan negara dan boleh mendatangkan bahaya. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.


No comments: