JADI PENASIHAT TANPA GAJI.

 

Mohd Mukhlis.


Jadi penasihat tanpa gaji, tapi dalam masa yang sama competent. So apa yang rakyat @ pembayar cukai rugi bila ada orang yang nak bagi nasihat percuma untuk kemaslahatan rakyat? Kalau ada benda yang PMX terlepas pandang, rakyat boleh engage Nurul Izzah untuk menyuarakan pendapat, anyway it's a win-win situation pada rakyat.


Yang tak suka ini mesti walaun sebab mereka suka lebai yang pelahap elaun pembayar cukai tapi makan gaji buta kut?


Izzah di lantik atas pengalaman dia "Beliau dalam masa sama berharap agar pengalamannya sebagai ahli Parlimen sebelum ini, menumpukan dalam isu kemiskinan, pendidikan serta latihan teknikal dan vokasional (TVET) selain perkhidmatan dalam Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara akan memberi manfaat padanya."


Pro-bono ini samalah dengan masa Anwar jadi penasihat di selangor dulu, tak ada bezanya pun. Dalam kes ini Izzah pun ada jawatan naib presiden dalam parti. Dah dia orang politik, mestilah jawatan akan berkait dengan politik takkan nak jadi DJ radio, the way I see it, as to groom for future leadership. Anwar sendiri pun tak ambil elaun PM dan Menteri Kewangan. 


Dan kita dah lihat prestasi Izzah sebelum ini yang mana beliau ada visi dan boleh merancang dengan baik (isu persediaaan banjir).


Kepada yang komplain banyak sangat, anda mesti ada solution, cuba bawa calon untuk ganti Izzah yang sanggup pro-bono, ada professional experience, competent dan terbukti amanah selama 22 tahun. Kalau ada boleh propose nama anda pada PMX. Kalau saya lebih baik ambil izzah dari mana-mana lebai yang acah teknokrat yang berbayar; kita tengok cara mereka maintain stesen bas sudah tahu perbezaan leadership quality.



No comments: