HELLO EN AZAM BAKI- NANTI MASUK NURAKA KERANA HINA ULAMAK ...KEH..KEH...

 

Aiseh! Encik Azam ni cakap macam nak masuk Melaka je ni. Jangan lawan cakap ulama. Kalau ulama kata sedekah, sedekah la maknanya. Guane boh?

Raja Gelap




Apa akan terjadi, kalau betul ada orang awam yang sedekah (baca: rasuah) pengundi untuk undi PAS dan terbukti orang awam itu tiada kena mengena dengan PAS?

Pertama, orang awam itu perlu ditahan, dibicarakan dan dihukum. Kedua, pemimpin PAS (calon & wakil) akan bebas. Tapi, ketiga, kemenangan PAS tetap dikira terbatal.

Perlu diingat, petisyen yang difailkan oleh UMNO ini untuk salah laku ketika kempen dan permohonan membatalkan kemenangan calon PAS. Ia bukannya laporan SPRM.

Jadi jika kejadian itu wujud, tak kira siapa pun yang beri, kemenangan itu boleh dibatalkan atas alasan berlakunya rasuah dan ketidak adilan ketika tempoh kempen berlangsung.

Takutnya lepas ni PAS akan kata yang beri duit tu orang UMNO. Dengan niat sengaja nak sabotaj PAS. Bukan kira lebai ni. Dia nak bagi alasan bukan kira logik pun. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

UNTUNG MEMANG SEDIKIT, TETAPI....

  " Kalau kita buat macam biasa, dah lama dah masakan panas, dengan keadaan barang sekarang mahal, takde untung. Kalau satu ratus kita ...