Kenapa saya tertarik pada PKR walau bukan ahlinya

 

Fokus sahaja pada parti kalian...


Image may contain: 6 people, crowd


Kenapa saya tertarik pada PKR walau bukan ahlinya

SAMPAI BILA MELAYU & CINA ADA PERASAAN SANGSI

Walaupun rakan2 saya mengatakan DS Anwar masih on track... saya mengambil pendekatan tidak mengapalah jika Anwar bukan menjadi PM yg penting parti PKR ini diperkukuhkan kerana ia parti masa depan jenerasi Malaysia.

Jika ditakdirkan Allah, Anwar bukan menjadi PM kita kena redha. Namun Anwar tetap akn dikenang oleh anak cucu kita sebagai jambatan rakyat melawan korupsi yg menjadi kanser rakyat negara ini. Anwar akn menjadi ikon Reformasi yg akn dikenang dari zaman ke zaman.

Bayangkan jika Anwar tidak berani. Maka semakin ramai pemimpin menjadi penyamun. Mcm dulu2 kita hanya menunjuk Istana hebat itu rumah wakil rakyat. Terima kasih Anwar kerana sanggup terkorban utk generasi Malaysia.

Saya yakin suatu masa nanti mungkin bukan generasi saya... cucu2 saya pasti akn dpt melihat Malaysia yg baru. Di mana Malaysia rakyatnya takut utk melakukan rasuah, hukuman yg tidak berbeza, pemimpin tidak menjadi kaya raya dan yg penting tidak ada permusuhan atau kebencian antara kaum yg kritikal lagi angkra politik.

Saban tahun bangsa Malaysia akn melahirkan generasi yg semakin bijak. Dgn kemudahan media sosial ini... rakyat tidak sukar lagi mendapat maklumat yg betul. Jika 60 tahun dahulu org Melayu hanya berani membisik ke telinga utk melawan kemungkaran ... kini segalanya dihujung jari.

Yg penting mesti ramai yg muncul berani menulis kebenaran. Semua org boleh menjadi pemimpin, penceramah yg ribuan membacanya. Rakyat perlukan maklumat dan ia tidak boleh terhenti. Percaya tak BN dulu ditewaskan kerana kuasa media sosial. Kerana keberanian saudara2 semua bukan kerana Mahathir.

Bukan sahaja lawan korupsi tapi tugasan kita menghapuskan kebencian antara kaum ini. Kalian di dlm PKR semua bangsa mesti memainkan peranan... yg Melayu tulis kebaikan org Cina, yg Cina tulis kebaikan org Melayu... begitulah juga bangsa India dan lain2.

Saya melihat PKR ini adalah parti masa depan. Ia akn menjadi hampir sempurna menjelang 2050. Pemikiran pemilik parti ini sgt jauh ke hadapan. Politik perkauman akn terhapus suatu hari nanti apabila cukup 70% org Melayu bijak.

Saya melihat di dlm PKR ramai Melayu, India, Cina, Dayak, Iban, Dusun, Bajau, Suluk, Bugis intelektual. Sebab itulah kekuatan PKR adalah di bandar2 besar buat masa ini. Teruskan Insyallah 20 tahun lagi kita akn dpt benar2 melihat Malaysia baru.

Anwar Ibrahim mungkin sudah tiada 20 tahun lagi. Harap2 Mahathir pun sama. Jadi apa yg kita perjuangkan adalah utk masa depan anak cucu kita sepertimana dilakukan oleh Ghandi... Jadi fokus perkuatkan PKR...suatu hari nanti mungkin parti ini boleh sendiran menjadi kerajaan kerana ia parti bangsa Malaysia.

Masihkah kita ingat kata2 ini hampir 100 tahun dahulu... We'll never surrender, we'll win or die you have to fight the next generation and the next...and I' live more than my hanger... ia kata2 hebat As Syahid Omar Mothar. Beliau tewas dlm kemenangan. Kemenangan Omar Mothar apabila perjuangnya yg disambung generasinya.

Utk saya... saya berbangga menjadi sebahagian pejuang2 kecil melawan kerosakkan politikus itu. Akhir kata Anwar tidak tewas walaupun dia gagal menjadi PM... dia sebenar menang. Dia adalah satu2nya pemimpin yg menerima sokongan begitu ramai rakyat Malaysia pelbagai kaum.

 

NORMAN RADZUAN



No comments: