CUBAAN SINGKIR PAS

 Salam...


Zahid maklumkan pagi tadi.." tiada apa-apa masalah jika Kerajaan Negeri di bentuk oleh gabungan UMNO dan PH". 


Maka, hari ini...wujudlah persetujuan bersama antara UMNO dan PH di negeri Johor. Walaupun sblm itu ada ura-ura beberapa adun ingin membuat usul undi tidak percaya kpd MB, tetapi, yang lebih menariknya, bukan sahaja tiada sebarang usul UTP, malah belanjawan Negeri turut di luluskan. 


MB, selepas membuat pengumuman Belanjawan Negeri 2021 itu,  turut menyatakan akan berlaku perubahan EXCO negeri dan tidak menolak, beberapa ADUN PH turut di senaraikan. Di tanya samada PAS akan bersetuju dgn pembentukan semula exco2 negeri, beliau menjawab " PAS bukanlah penentu kuasa di sini. Saya tak perlu melayan kehendak2 seseorang. Kami memerlukan kekuatan dan persahabatan yang jitu untuk mengukuhkan kerajaan negeri. Saya memang ada menawarkan jawatan exco (lantikan) kepada PAS, tetapi jika mereka menolaknya...itu bukan menjadi masalah kepada saya dan Kerajaan negeri. Malah, Presiden Parti..turut bersetuju dan menyokong perancangan ini". 


Apa sebenarnya yg korang nampak?...yg jelas saya nampak, PAS kini sedang DI HALAU secara halus dari persahabatan dgn UMNO. Sejujurnya pula.."kami penyokong2 UMNO, dgn ini bersetuju dan menyokong padu agar MUAFAKAT NASIONAL ini DI BUBARKAN DENGAN SEGERA!!!". 


Tq.


Yg ikhlas, jujur dan benar,


Mohd Asri Bakar.




No comments: